![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Finemang, granders!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Tackar och bugar!
![]() Jag har även slutfört Transitio-texturen (på bild nedan) ![]() ![]() Nästa textur på tur (höhö, rimmar) är Krösatågen och snabbt följt av Västtrafik. Önskar alla en god natt! Senast redigerad av granders den 2013-01-16 klockan 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Här står herr Bruno Mathson, 1407 från Krösatågen i sin stiliga textur!
Idag blev mellanvagnen klar. ![]() Det enda som egentligen återstår nu är ett par tweaks på samtliga tåg och sedan en textur för Västtrafik! ![]() Nedan visar jag samtliga tåg som de är i dagsläget! ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-01-16 klockan 18:23. Anledning: Lade till bild nr 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
Anledning till att jag frågar är för att jag tycker det ser ut som att texturen är lite gryning.
Funderar på om den går att göra skarpare... Jag har på vissa modeller delat sidan i 2 bredder.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Kör här en testkörning.
http://www.youtube.com/watch?v=MXYtlH4-LIY |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ser mycket bra ut!
![]() ![]()
![]() |
#53 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Allat är mycket bra utom transparent framruta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ser jättesnyggt ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Ni som undrar varför det tog stopp, jag är på jakt efter en hyttbild. Jag har kontaktat en lokförare på DSB Småland för att få bra texturer till hytten! Så det är inte dött!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
Hej igen! Jag har goda nyheter även på denna fronten! Min bekant på DSB Småland har levererat tre underbara bilder som jag skall använda som cabview!
Nytt för idag är även nya boggier ![]() Jag har dock kliat mig i håret fram och tillbaka utan att begripa -varför- det inte blir någon interiör i MSTS men att det blir det i OR... Någon idé, någon? Jag bjuder iallfall på hur det ser ut i MSTS (inte OR, för en gångs skull). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Här kommer dagens uppdatering!
Projektet närmar sig.. ja, tro det eller ej, FINALPRODUKTEN! ![]() SAMTLIGA, och då menar jag SAMTLIGA, texturer är omgjorda i 2048x2048 för förstaklassig upplevelse! Inkluderat är eget ljud (tuta, dörrar, spårljud). Dörrarna går att öppna en vagn för sig, eller båda samtidigt. Boggier är helt omgjorda även dem för att bli så realistiska som möjligt (kan t.o.m skaka lite vid dåligt spår) Vad är på gång då?! Tack vare min bekant på DSB Småland har jag blivit rustad med högklassiga bilder på cab'en och är mitt uppe i skapandet av dessa! Som en extrafunktion kommer en halvt om halvt fungerande ATC till denna motorvagn som ska visa högsta tillåten hastighet och om nästa signal får passeras (jobbar på den..) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Snyggt, väldigt snyggt granders!
![]()
![]() |
#60 |