![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej Totte.
Objekten är gjorda för MSTS/OR. Du bygger i fel simulator, hehe... Original ser objekten ut så här: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...=35469&page=10 men RW klarar inte av reverserade texturer.... Såå tyvärr, svaret är nej det går inte utan att jag bygger om dem i 3DCrafter som jag aldrig har hållit på med... Någon annan som kan bygga om objekten i 3D Crafter åt Totte??? Jag kan leverera .dst fil + org. texturer i sådana fall. EDIT: Hur många objekt rör det sig om som du vill ha mörka? :END EDIT. .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-04-09 klockan 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Finns det inte något som heter "tunnel occulation" eller nåt sånt i RW, som man kan lägga in i editorn så att det blir mörkt??
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Tack Bönan...
Sökte på Google och fann denna artikel, kolla här Totte... http://dpsimulation.blogspot.se/2012...occlusion.html PART1 http://dpsimulation.blogspot.se/2012...lusion_24.html PART2 PS/ Du har väl inte börjat bygga i RW, Bönan.... hehe /DS .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-04-09 klockan 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hahah nädå, ingen fara. Kör däremot en hel del brittiskt i RW och noterade att någon hade släppt en trevlig uppdatering till en rutt med just detta.
![]() |
#50 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack så mycket för tipset. Krävs ganska mycket precision jobb. Men det går ju bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu blev det mörkare!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag ber verkligen någon som är duktig på ställa upp och jag kommer att vara djupt tacksam. Så långt har Wase kommit enligt bild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Det lila på byggnaden är tranparenta fönster... Så här ser det ut i OR. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Då har jag kommit så här långt med konverteringen. Nivån ligger rätt på marken och alla texturer fungerar förutom att transparent TGA som inte vill lira ordentligt. Nåväl, jag löser säkert detta också... Trevlig Helg! . |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Wase!
Hur blir det med snöskydden åt Finses högerväxel? Finns bara till vänsterväxel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Objekt 123 på min hemsida simworld.se. Från 2 track till 1 track, rak vänster sida... Himla otur, verkar som ikonen för Railworks har försvunnit... Kollar ikväll när jag kommer hem. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur går det med iconen som du skulle fixa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Har inte hunnit titta.
RW ligger lågt på prioriteringslistan... OCH, jag skulle kolla, inte fixa... Hemsidorna ligger i Sthlm och inte V-vik...
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-05-02 klockan 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det var ett tag sen. Är du fortfarande i Västervik, eller? Ursäkta mig, jag undrar hur det går med Hallingskeid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Du, Wase har väl inte glömt denna? Det är länge sen.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-08-22 klockan 12:57. |
![]() |
![]() |