![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
jag har delat texgroupen till de rombiska tavlorna så dom nu har var sin. Har skickat detta till Korvtiger så får ni bestämma vilka texturer ni vill ha i resp. texgroup.
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Bra, ska ta tag i det snarast så kanske "tavelplågan" kan få ett slut för denna gången!!
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
STL 3.1 ITavla Hastighets tavla modern
det saknas Hastighetstavla 160 km/t med siffror denna tavla finns på många sträckor i Mälardalen och övriga sverige kan du Lennart fixa detta med hopp om positivt svar hälsningar Kenta978
![]() |
#49 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
Signaltekniskt så är 160km/t med siffror och hastighetstavla med pil-upp/ned samma sak och kan då ersätta varandra, eftersom en sådan tavla gäller för hastigheter fr.o.m 160km/t och högre. Frågan är ju då om det merarbete som krävs är värt det för en tavla som redan finns i en annan form? Config-filerna måste ändras och även lite kodande enligt vad jag har sett! Vad tycker ni korvtiger och LAn? Bra att frågan kommer upp nu medan arbetet pågår!! mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det var redan planerat med 160 men bortglömt i "hastigheten" !
Har gått till Korvtiger. Om du skickar ett PM med din mailadress till mig så kan jag skicka dessa ändringar direkt till dig så slipper Korvtiger spela "Lantbrevbärare".