Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-21, 13:01   #1
Bengtel
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Hej
Nu har jag byggt lite på mitt Öresundståg. Jag har lärt mig mer om TSM och har vi tur så kanske jag kan göra den färdigt nu i sommar.
Om den blir färdig så tror jag att det kommer att bli målning i både X31 och X32.
Det största problem ja har är att göra fönstrena genomskinliga och att bygga det inifrån och lite annat men jag lär mig.

Så håll tummarna

MVH Fredrik
Bengtel besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-21, 13:25   #2
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Jag håller tummarna så det värker i dem för ditt Öresundståg. Det råder en kronisk brist på Öresundståg! Har inte heller fått Kustpilen att fungera som finns för nedladdning här. Så jag kör omkring med mitt Pågatåg, men det är inte fy skam det heller. Lycka till med ommålningarna!
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-21, 14:19   #3
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Lyckas inte att få in Y2 i spelet? Kan du förklar hur du gör när du ska installera tåget.

MVH Erik
VD, Railway Transport System

www.svttl.se
rts@svttl.se
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-21, 15:04   #4
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Problemet för mig med Kustpilen, som alltid när ett tåg krånglar, är att det saknas filer. Är det då dessutom en .exe-fil man laddar hem så avstannar bara insallationen. Har laddat hem Kustpilen mängder av gånger (vill så gärna ha den!) men alltid med samma resultat. Tyvärr stannar installationen efter två ynka filer... [xx(]
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-21, 15:22   #5
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev pedeo

Problemet för mig med Kustpilen, som alltid när ett tåg krånglar, är att det saknas filer. Är det då dessutom en .exe-fil man laddar hem så avstannar bara insallationen. Har laddat hem Kustpilen mängder av gånger (vill så gärna ha den!) men alltid med samma resultat. Tyvärr stannar installationen efter två ynka filer... [xx(]
Problemet ligger snarare i din dator, att det tex är ditt antivirusprogram/brandvägg som stoppar installationer du gör. Du har ju haft stora problem att installera exe-filer tidigare, där installationen även den gången stannade i början. ( http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9351 )

Kolla om det är någon inställning i ditt antivirusprogram eller brandvägg som ställer till det.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-21, 22:16   #6
Bengtel
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Hej
Jag tänkte bara fråga om någon kan tipsa om hur jag ska göra gummikyssen på ö-tåget i TSM? Har alltid haft problem med den.[xx(]

Håll tummarna!

MVH Fredrik
Bengtel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-23, 12:18   #7
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kolla denna guide: http://members.shaw.ca/railways/tube...bend_tube1.htm

Kanske funkar att göra så för bälgen??????

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Finns X30 - Öresundståg till MSTS? henke_89 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 30 2004-08-10 09:41
AFM7 till MSTS Erik Götborg 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 19 2004-06-04 18:11
Vagnljud till msts finns det? Orbiter fan MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-10-08 09:31
Karlskrona stads spårväg till msts (Kanske) Jonsson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-06-29 10:50
Auran Paint Shed till msts Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-05-30 22:26

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:53.