|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-06, 22:37 | #46 |
Lokförare
|
Ja Dj Clinton...det är skillnad på dessa två frågor...Visst det är inte förbjudet att fråga...men man kan väl ändå göra det med lite vett?!?!?!?!...det är iaf vad jag tycker...
Och som Janne har sagt ett antal gånger så gör dom flesta här grejer för dom att själva vill å inte för att vi vill...å ju mer folk tjatar ju mindre lust att göra grejer får dom å det vill vi ju inte. Nu kommer jag säkert få en himla massa skit för detta inlägget men det är bara min personliga åsikt om detta eviga tjat! Ursäkta Mats att jag gör denna topic något OT. hoppas du har överseende? Mvh//Christoffer...Oxå lokförare |
2004-07-06, 22:43 | #47 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Klockrent.. Känner exakt igen mig i detta.. Det är därför jag inte orkar bry mig om TKAB nattpaketet något mer.. [:I] Med vänliga hälsnignar DJTimboy |
|
2004-07-07, 10:36 | #48 |
Senior Member
|
Hej mats din bana är skitsnygg tycker jag. Kommer lokkalles Y1 1314 att trafikera banan eller?
Hälsningar Leonard. Edit Janne: Leonard, din tagg är för stor. Se under regler hur stora taggar får vara. Jag har förminskat taggen så att den klarar måtten så du behöver inte göra något med just denna tagg men du kan tänka på det i fortsättningen om du skulle byta tagg. |
2004-07-07, 13:32 | #49 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Hej!
Tack för hjälpen Bengan. Det inlägget besvarar ju faktiskt både frågan "När?" och "Hur mycket är det kvar?", om än på ett diffust sätt. Tyvärr så kan jag inte svara mer exakt än så eftersom jag håller på tills jag blir nöjd och nya idéer dyker upp mest hela tiden. Dessutom hänger mycket på hur mycket tid jag kan lägga ner. Precis som Christoffer antyder så måste det ju vara roligt att bygga också, inget tvång. Leonard: Jodå, det är inte alls omöjligt. Här är beviset. mvh .... Mats Y1 1314 rullar in till Lövsjö station för att plocka upp dom två passagerarna. Perrongen är tom och Y1'an kan fortsätta mot Årstabruk. |
2004-07-07, 16:40 | #50 |
Lokförare
|
Hej Mats!
Har bara en liten undran om du skulle kunna skicka över kuid:et på plåtrullevagnarna?!...ser onekligen väldigt trevliga ut måste jag säga... Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-07, 17:28 | #51 |
|
Hallå!
Visst kan jag göra det. <kuid:49267:15160> "Shimmns 708 TransWaggon" <kuid:49267:15162> "Shimmns 708 SJ" <kuid:49267:15167> "Shimmns 708 TransWaggon (Dirty)" (på mina bilder) <kuid:49267:50005> "c22_shimmns_708_bogey" Dessa vagnar är gjorda för UTC (tror jag) av Gertjan van Harskamp, så de kan inte lastas med något. Det har jag modifierat själv. Du kan även besöka denna sida för att hitta fler av hans vagnar. http://www.xs4all.nl/~gjvh/trainz/kuid.html mvh .... Mats |
2004-07-07, 17:31 | #52 |
Lokförare
|
Ahhh...tack så mkt!...okej...men hur modifierar man dom så man kan lasta dom?!...vore inte helt fel.
Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-07, 23:29 | #53 |
Medlem
|
Hej MatsH!
Bilderna, framför allt de från Mellered, ser ju jättefina ut. Jag kanske börjar bli tjatig, men jag gillar verkligen det här projektet. Orginalversionen av BHJ har ju en session med bara tågen, så då står de still tills man ger dem körorder. Så det vore jättebra om du kunde göra t.ex. tidtabeller till passagerartågen som de kunde följa. Det är ju bara ett förslag, men man slipper ju ge alla tågen en massa order när man ska köra. Det är ju då bara att starta sessionen så åker tågen efter hur man ställt in i Surveyor. Jag har förstått att rutten inte börjar bli färdig än, men nu vet du vad jag tycker. / Joel |
2004-07-08, 01:58 | #54 |
|
Hej Joel!
Jag ska tänka på det när det börjar bli dags, men jag måste erkänna att jag ännu inte listat ut hur man gör en Schedule att köra efter. Jag använder endast Drive to , Wait, och Load/Unload när jag gör trafik till mina banor. [u]Hur man får en lastbar vagn</u> Klistra in följande i config-filen för vagnen och kom ihåg att kopiera den först, ifall något går snett. queues { load { size 16 initial-count 0 allowed-products { 0 <KUID:-3:10013> } } } Detta gör det möjligt att lasta 16 st General Goods. Vill du ha någon annan last så får du ändra till KUID för den lasten (ladda hem content Creation Guide för en komplett KUID-lista) Hoppas det hjälper något mvh .... Mats |
2004-07-08, 13:31 | #55 |
Lokförare
|
Tack Mats...ska se ifall man lyckas få ihop ngt som kan bli lastbart...
Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-08, 13:32 | #56 |
Medlem
|
Spelar det någon roll vart i själva config filen man skriver in det början/slutet typ?
Mvh Stefan |
2004-07-15, 17:50 | #57 |
Tidigare mrdaddydj
|
Jag vill bara säga det att efter har sett igenom denna rutt ska jag nog ta och köpa trainz när jag fått löning...[8D][]
Erik Höglund |
2004-07-20, 22:31 | #58 |
Medlem
|
Hej MatsH!
Tycker att det varit lite tyst i denna topic på sista tiden. Har du hunnit med något mer på rutten, som du kan visa oss? / Joel |
2004-07-21, 02:57 | #59 |
|
Hej Joel!
Tyvärr har jag inte hunnit göra så mycket mer på grund av diverse olika orsaker. Dels har jag flera olika projekt på gång, men sedan är det också så att semestern är slut för den här gången och jag har börjat arbeta igen och då försvinner ju genast en hel del tid. Men var inte orolig, jag har inte lagt ner det hela. Jag tror inte att det blir så mycket mera byggt just nu, men jag måste gå över signaler, skyltning, trackmarks och sådant för att se att det verkar bra. Två regniga bilder från Mellered kan jag visa, dock inte så mycket nytt där. Hoppas att dom duger i alla fall. mvh .... Mats Tågmöte i Mellered Godståget har passerat och persontåget lämnar perrongen. |
2004-07-21, 08:16 | #60 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Åååååååå.
Har du gjort färdigt flisvagnen eller satt igång med den igen. Kört fast tidigare och tröttnat på den, tro. Är det samma vagn som du vissade upp här i denna tråd eller har du en annan vagn till på gång. http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9803 Ser framemot med spänning hur BHJ utveklas. Plus det andra då håller på med, som man kan läsa om i ett par andra trådar. Har för mig att jag såg någon ritning på en träkolsvagn som påminner om vagnen ovan. Dum fråga kanske. Ska jag leta reda på den och skicka den till dig? Bengan |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Modernisering" av KMJ. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-11-04 18:51 |