![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Senior Member
|
![]()
Det här är bland det bästa och snyggaste jag har sett i rutt väg till TRS riktigt snyggt gjort Deskgrunt!
Blir nästa lite trainz sugen igen när man ser dina bilder hmm.. ![]()
![]() |
#47 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() Fast MatsH är många gånger bättre, hans screens är ju nästan omöjliga att skilja ifrån ett foto!
![]() |
![]() |
#48 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det är dina med
![]()
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Snygga bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har tagit lite paus ifrån krigandet i Battlefield 2 o börjat så smått på en ny rutt men vet nu inte om det är lönt att fortsätta innan TRS2006 släpps...
Tanken är att denna skall bli lite modernare och det mesta elektrifierat. Dessutom använder jag STWs nya spår ifrån ST2005 skivan och de är ju inte bara snygga utan bidrar även till bättre prestanda om man använder 16m varianten på raksträckor. Luftledningarna tänkte jag blanda sen med STWs nya i bangårdar och TRS splines ute på linjer. Men här är det enbart TRS för det går ju bra mycket snabbare att sätta ut. Hoppas fortfarande på ett bättre system för catenarys i TRS2006 ![]()
![]() |
#51 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
några frågor;
Hur fixar du dina luftledningar, framförallt sätter uteliggare på morabryggorna? Vad är det för textur du har under spåren och hur har du fått spåren raka o fina brevid varandra?
![]() |
#52 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Vet faktiskt inte om det följde med uteliggare för bryggor i ST2005 paketet. Sen använder jag STWs verktyg för att få 5 meter mellan spåren och "göra rakt" verktyget. 5 meter verkar passa till de färdiga catenary-splinesen. Lägg två spår mellan verktygen, ta bort o sätt nya verktyg på yttre spåret och lägg in ett till spår, osv. Texturen tror jag följde med på ST2005 skivan för att passa spåren, inte helt säker dock. En liten nackdel är dock att även på minsta storlek så blir den inte lika finkornig som texturen på spåret.
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-07 klockan 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Var har du laddat ner alla höghus?
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2005-07-12 klockan 09:59. Anledning: glömde en sak (suck,som vanligt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Den blåa är bra för bakgrund eftersom den använder lite polys: KUID: 99999:99968 Sen kan man höja/sänka för att få olika utseende. Svårt att hitta svenskliknande höghus utan för mycket detaljer/polys som även har nattbelysning. ![]() Hittade en del fina höghus men de hade av nån outgrundlig anledning dubbelsidig textur på allt vilket leder till dubbelt så mycket polygoner helt i onödan. Inget att ha i bakgrunden mao... Ett bra paket med lite polys och nattbelysning är dessa: http://www.auran.com/TRS2004/DLS_pac...setPackID=6912 Han har gjort fler varianter om du söker på username james73 De märkta Low Polys är bäst för bakgrund.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ny rutt (obs,många bilder!!) | Arre | Landskapsdesign - Trainz | 25 | 2005-08-16 16:46 |
Många bilder från Arlanda | Dson | Off-topic | 2 | 2004-07-20 20:05 |
Bildsvep al'a Dson! (Varning, många bilder) | Dson | Lokaltrafik | 0 | 2003-12-22 15:37 |
Polenresan, många bilder på ca 60kb st + 1 126kb | Olaf Lindström | Off-topic | 7 | 2003-11-16 19:20 |
bilder på min malmbane vinter rutt | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 7 | 2002-12-13 17:30 |