![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Så det sista
Pågatåget X11 Nu lägger jag upp dem ![]() ![]() Håll utkik på startsidan ![]() ![]() ![]() ![]()
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har fått ditt mail med ommålningarna.
men inga av ommålningarna kommer att läggas upp förrän du har tillstånd från de som gjort texturen. Texturen kommer från MSTS-tågen. Tagen mer eller mindre rätt av. Din vän f11a borde kolla mer noga innan han tar något rätt upp och ner. I readme.txt till X1x-megapack som finns till MSTS finns följande att läsa X10 SL texture by Mikael Ringmarck (mikael.ringmarck@chello.se) X14 PAG texture by Mikael Andersson (micke.asson@swipnet.se) X14 OST texture by Christer Karlsson (christer@linkoping.bonet.se) Original drawings and GL paint scheme provided by Patrik Ekman (patrik_ekman@telia.com) Mikael R tror jag inte är så värst aktiv här på forumet numera. Mikael A är ju Micke321 så han får du lätt tag på. Christer är det nog värre med och samma med Patrik men gör ett försök. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Admin & STW-member
|
![]()
Tycker det är dåligt skött. Ingenstans framgår det att det är Micke Ringmarck, Micke321, Christer eller Patriks arbete som ni bara återanvändt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Som Fredrik redan sagt så räcker de självklart inte att du fått deras tillstånd att använda materialet. Hur ska en vanlig person som jag veta om du gjort dem helt själv eller bara tagit nån annans material?
![]() |
#50 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Ta det lungt nu va!
INte visste jag att texturerna var någon annans! ![]() ![]() f11a skickade dem till mig så jag trodde det var han som målat dem. ![]() Mixerboy:ja,hur ska du veta det? Det är klart att jag gjort dem! ![]() Varför skulle jag annars frågat så mycket! Lite uppskattning tack! Jag har arbetat på detta och det tar inte tio minuter! ![]() Texturen var inte helt perfekt från början och lite annat tar också lång tid. Men att det var dåligt skött kan jag kanske hålla med om lite
![]() |
#51 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag tror säkert du jobbat hårt och det har ju blivit bra gjort på så sätt...det ska du ha credit för. Men sen att de råkade vara någon annans texturer du kanske inte hade koll på och jag menade inget dumt alls...så förlåt om gjorde dig lite arg, var inte min mening.
![]() |
#52 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det gör inget
Tack för uppskattningen Jo,mitt svar kanske inte var det finaste det heller ![]() Men du kanske förstår att man blir lite arg när man får kritik för nått man inte vet ![]() ![]()
![]() |
#53 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Tror att jag får komma in med en rättelse.
Det är Arvid som har gjort att texturerna nu sitter på X10-14 för Trainz, men att det fortfarande är Mikael Ringmarck Mikael Andersson Christer Karlsson Patrik Ekman Som har gjort texturerna från början. Bengan
![]() |
#54 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det har du rätt i
Jag har bett Fredrik att nämna dessa i cdp filen fast jag vet inte om det blir för jobbigt för honom. Jag har gjort allting på den nya datorn och skickat över dem till gamla och skickat mail och minskat screenshot och raderat dem..... Ganska jobbigt att göra om detta ![]()
![]() |
#55 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Eller skulle du köpa en sak som någon du möter vill sälja på gatan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Nej
Men det känns självklart när f11a skickar texturer till mig så tror ju jag klart att han målat dem! Nu räcker det med textursnack. Detta löser sig på bästa sätt ![]()
![]() |
#57 |
Admin & STW-member
|
![]()
Jag har ingen möjlighet att packa om alla dina cdp:er. Det får du faktiskt ordna med själv. Det är inte jag som inte ordnat med alla tillstånd.
Jag har nyss pratat med Micke321 och han säger inte veta om något mail där någon frågat om tillåtelse om hans textur... Sicken soppa... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Men jag tycker att du ska försöka klippa ut och klistra in på texturemallen, så att fronten sitter mer rakt. Tror själv att jag hade blivit besviken ifall jag hade gjort texturen och tillåtit någon annan att göra en ommålning på min texturer och det bara blir ett hastverk av det hela. Vi är nog rätt många som gärna skulle vilja ha dessa ommålningar, men jag vet inte om jag skulle vilja köra omkring med en, där hytten är så sned. Att göra en ommålning ordentligt gör man inte på en kväll. Ta det lugnt istället Arvid och skynda långsamt istället, så ska du se att det blir kanon till slut. Bengan
![]() |
![]() |
#59 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag har försökt det med hytten men det blir inte bra
![]() Vet inte om ni blir nöjda då allt inte riktigt stämmer ![]() Men då menar jag inte i stora drag utan en del småfel på texturen men det mesta har jag gjort på texturen så att det skulle bli bra. Det med micke321 tycker jag var dåligt ![]() Vet inte vad jag ska säga men detta får vi försöka lösa förhoppningsvis ----------------------------------------------- MVH Arvid(_nilsson) ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tyvärr blir det inget av detta
![]() ![]() Har frågat micke321 om lov fast han ville absolutn inte att hans texturer skulle användas ![]() Fast om jag skulle få en mall till X10 eller X14 så skulle jag kanske kunna fixa lite ändå ![]()