![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#601 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Medlem
|
![]()
HEJ! Kommer nån gång i framtiden C20 modellen även få utropet: Ding Ding Ding "Tåget går mot: Ropsten, Farsta Strand, Skarpnäck, Hässelby Strand, Norsborg, Akalla, Hjulsta, Åkeshov, Alvik, Alby, Liljeholmen, Västra Skogen, Axelsberg, Högdalen, Hagsätra, Gullmarsplan, Skärmarbrink, Sätra, Tekniska Högskolan, Mörby Centrum, Östermalmstorg" dessa utrop vart tåget har sin ändstation kommer bara vid Slussen och T-Centralen utom då förstås Hjulsta och Akalla som kommer bara vid T-Centralen vad jag vet och det kommer just när dörrarna har öppnats. Mvh Johnny Nilsson
Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-15 klockan 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
Ursnyggt David! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#604 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Medlem
|
![]()
Modellen befinner sig just nu på nivå Pre-release Alfa V1.11. Det är denna version som kommer att användas vid demon hos Tågia på torsdag.
Håll tummarna för oss!! //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Medlem
|
![]()
Ja, givetvis ska vi hålla alla tummar vi har för det, förresten om demon går bra och så vidare, kan ni då ge oss ett hugskott på när vi kan vänta oss att få se Stockholms tunnelbana V2.0 mellan tummen och pekfingret när ungefär Juni, Juli, Augusti? Jag önskar er härmed verkligen ett stort lycka till. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Medlem
|
![]()
Härom dagen satt vi ner tillsammans och gick igenom några småsaker som måste fixas på vagnen inför torsdagen. Vi körde också hela sträckan Fruängen-Ropsten och gjorde noteringar om felaktigheter längs vägen.
Problemet med inspelningar av vagnens ljud under gång är på väg att lösas tack vare att Tågia än en gång har vänligheten att ställa upp på en förfrågan från mig. Utan deras vänliga tillmötesgående och intresse från enskilda medarbetare skulle modellen inte vara så snygg och realistisk som den är. Detaljerna ska diskuteras efter demon på torsdag. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-05-21 klockan 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Medlem
|
![]()
David och jag har i dag haft ett mycket konstruktivt möte hos Tågia. Jag häpnar över deras vilja att komma oss till mötes. Ingenting verkar omöjligt!
På torsdag klockan 13.00 genomförs i alla fall den planerade demon. I nästa vecka blir det en demo hos Veolia. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vad beträffar ljudinspelningar av C20-ljud under gång är allt i princip klart. Tågia ställer en C20 med förare till förfogande att köras som ett provtåg på Tågias trafiktillstånd på Tub3 för att göra detta, precis som jag önskade! Eftersom alla detaljer, förutom datum, inte är helt klara än säger jag inte mer än så men ljudinspelning blir det! Det här bör vara något helt unikt! Vi får fritt disponera en C20 och en förare för att göra precis vad vi vill!! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-05-24 klockan 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Demon var jättekul, även om det inte fanns så mycket människor som vi trodde att det skulle finna, det var iallafall en mycket spännande "experience"!
Gästerna var "impressed" i modellen och det var kul att ser "their reactions" på alla olika features att modellen har. Så, det var en mycket spännande dag idag! Oh, FYI, V1.0 på helgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Medlem
|
![]() Citat:
I Kymlinge blir det förhoppningsvis stopp för fotografering och ljudupptagning av signalhornet. (Det är inte populärt att göra det i depå). Just nu verkar inget omöjligt! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-05-24 klockan 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Medlem
|
![]()
Raderat meddelande!
Senast redigerad av UP6936 den 2007-05-25 klockan 01:26. |
![]() |