Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-26, 11:23   #631
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Jag har sett det här på min data men det är helt möjligt att den har en för dålig ljud kort. Om det finns mycket ljud som spelar på samma tid kan det göra det du beskriver.

Men på min del, att starta om trs ofta ge en chans att problemet ska händer igen eller inte. Kan du prova den många gånger? Och vilket ljud kort har du på din data?
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 11:55   #632
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Jag har NVIDIA GEFORCE 7800 GTX mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 11:59   #633
SVoyager
Medlem

Standard

vilket ljud kort

(vi talar om en ljud problem, eller hur?)
Gammal 2007-05-26, 12:29   #634
Jonmpa
Medlem

Standard

Ja ursäkta en gammal sjöman: Realtek AC 97. mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-05-26, 12:40   #635
SVoyager
Medlem

Standard

Okej, du har samma som jag har på min bärbaradata här. Helt möjligt att våra ljud kort är för dålig. Ska vänta lite och ser om mer människor har samma problem än oss.

När ljud är inte perfekt, starta jag om trs och det blir 50-50 chans att den ska fungera bra igen.

När jag ska vara tillbacka till kanada, ska jag prova den med min data som har en soundblaster x-fi ljudkort och om problemet fortfarande händer, ska jag försöka att fixa. Men för tillfället är det helt möjligt att vi har för dålig ljud kort. (integrated sound cards aint always good).
Gammal 2007-05-26, 12:58   #636
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

När jag hade hämtat hem filen, och skulle öppna den i CDP så säger programmet att den inte kan verifiera filen, dvs den känner inte av om det är en CDP fil så man måste fylla i dens namn och beskrivning å allt sånt manuellt i CDP.
Hur fungerar stations utropen? Funkar det endast om stationerna heter t.ex Sätra,Hötorget,Liljeholmen osv?.
Det står följande när jag ska öppna filen:
"Content could not be read, as the file is not a vaild CDP"
"Unable to find required username tag in package".

Senast redigerad av Sparkfot den 2007-05-26 klockan 13:02.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 13:06   #637
SVoyager
Medlem

Standard

om stations utropen fungerar med stationer som har samma namn än dem på det ricktig bana. du är rätt!

om installation, höger klick och engenskaper på filen och titta på storleken. är det "98,0 MB (102 840 910 byte)"?
Gammal 2007-05-26, 13:28   #638
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
om stations utropen fungerar med stationer som har samma namn än dem på det ricktig bana. du är rätt!

om installation, höger klick och engenskaper på filen och titta på storleken. är det "98,0 MB (102 840 910 byte)"?
23,9 MB (25*069*264 byte) står det på min iaf.
Det står innan man sparar filen att den är 98 mb, men när hämtningen är klar så är det bara 23.9 mb.

Senast redigerad av Sparkfot den 2007-05-26 klockan 13:29.
Gammal 2007-05-26, 13:35   #639
SVoyager
Medlem

Standard

hämtningen har avbrytit. Your transfer got stopped, happens sometimes, my host could have reset its servers or one of the servers between your location and my host could have also reset, it doesnt take much and happens often. Restart it, ill upload later today the same release but splitted in 4 files, will ease things up.

Senast redigerad av SVoyager den 2007-05-26 klockan 13:37.
Gammal 2007-05-26, 13:38   #640
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
hämtningen har avbrytit. Your transfer got stopped, happens sometimes, my host could have reset its servers or one of the servers between your location and my host could have also reset, it doesnt take much and happens often. Restart it, ill upload later today the same release but splitted in 4 files, will ease things up.
Ett alternativ är också att högerklicka på länken och välja spara mål som, då verkar det funka men det går långsamt.
Har fått ner 1/4 av filen nu så det tar sig sakta men säkert.
Gammal 2007-05-26, 15:59   #641
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Allting är perfekt med nya C20:an så när som på en liten bagatell, vid Hägerstensåsen kommer bara "Hägerstensåsen" utan Ding Ding Ding Nästa före det, Telefonplan ropas ut: "Fonplan", Midsommarkransen kommer som: "Midsommarkransen", vid Liljeholmen kommer ingenting, vid Zinkensdamm kommer ingenting antingen är det en bugg eller så är det min dator det är fel på nånstans. Mvh Johnny Nilsson
Det är antagligen småfel i scripten eller se diskussionen om ljudkort ovan. Själv hittade jag tre stationer där .wav-filen saknades eftersom namnet var felstavat men det ledde till felmeddelande från scriptet. Det hann David fixa före releasen. Inläggningen av de nya ljudfiilerna gick ju väldigt fort och det vore nästa lite konstigt om det inte blev något fel någonstans. Men det är användarna som måste hjälpa till att hitta felen, själva kan vi omöjligen testa allt, då skulle det bli väldigt glest mellan releaserna.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-05-26 klockan 16:04.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 16:05   #642
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Ett alternativ är också att högerklicka på länken och välja spara mål som, då verkar det funka men det går långsamt.
Har fått ner 1/4 av filen nu så det tar sig sakta men säkert.
För mig tog nedladdningen omkring 37 minuter.

//Lars S
Gammal 2007-05-26, 18:08   #643
Jonmpa
Medlem

Smile

Det var när jag körde i ett sträck Fruängen-Slussen detta hände, nu funkar det när jag kör från Västertorp-Hägerstensåsen, Hägerstensåsen-Telfonplan, Telefonplan-Midsommarkransen dock inget utrop vid vare sig Liljeholmen eller Hornstull, Zinkensdamm-Mariatorget gick också bra, men vid Slussen var det bara dessa bitar av utropet man hörde "Farsta strand och Hagsätra samt till Saltsjöbanan Tåget går mot Mörby centrum" Hägerstensåsen utan att öppna dörrarna vid stationerna så det är nog som du Svoyager sa att våra ljudkort blir överbelastade till slut och först hörs inget och sen då och då kommer nåt enstaka ord fram i utropen så det får bli att försöka uppgradera ljudkortet elller nåt. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-05-26, 18:12   #644
Sigma
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Trevligt . Keep it up!.

En liten detalj bara, är att fönstrerna ser ut att vara helt genomskinliga, men i verkligheten är jag ganska säker på att de är lite mörkt tonade, just so you know.
Gammal 2007-05-26, 18:27   #645
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sigma
Trevligt . Keep it up!.

En liten detalj bara, är att fönstrerna ser ut att vara helt genomskinliga, men i verkligheten är jag ganska säker på att de är lite mörkt tonade, just so you know.
Jo men dom är lite mörktonade i verkligheten. Det är därför förarna är instruerade att inte släcka belysningen i tåget som ett tecken på att man kommit till slutstation och alla måste stiga av. Det blir beckmörkt inne i tåget.

På Cx-vagnarna är fönstren inte mörktonade och det finns en ganska stark nödbelysning. Där är det närmast praxis, även om den inte är sanktionerad, att släcka belysningen vid slutstation.

//Lars S
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:50.