|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-07-21, 15:54 | #631 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
Det är verkligen mycket stiligt!
2014-07-21, 19:29 | #632 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
Mycket fint. Längtar till release!
2014-07-21, 19:40 | #633 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Va roligt att du lyckas så bra!
|
2014-07-21, 23:06 | #634 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
Äntligen överkommit animeringsproblemen. Skapade ett enkelt vindkraftverk för att testa nyfunnen kunskap, och minsann funkar det direkt!
Härlig känsla, och så fick man en trevlig vindsnurra på köpet. Efter en kort stund, under en testtur för att kalibrera den nu perfekta hastighetsmätaren (woho!) frågar jag mig...varför Railworks inte har fler animerade objekt vid sidan av spåret? Att se ett par snurrande vindkraftverk i horisonten lyfter känslan markant 250*250 Diffus @~ 300 Polys 65.jpg
2014-07-22, 10:50 | #635 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
Kul att höra!
Perfekt med vindkraftverken, äntligen kan sträckan Hässleholm-Kristianstad byggas!
2014-07-22, 11:17 | #636 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
Hässleholm-Kristianstad vore guld
Tror du att du kommer släppa vindkraftverken?
2014-07-22, 11:48 | #637 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Snyggt med vindkraften. Jag har redan hämtat dem länge sen (kommer inte ihåg varifrån). Dina är mycket snyggare! Det är väl de små variant du gjorde? Kan du inte göra ännu större och längre vingar? Ursäkta att jag tog på din tråd.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-07-22 klockan 11:50. |
2014-07-22, 12:53 | #638 |
Medlem
|
Ja det kan jag. Tror dessa är 50m höga. Kan dubbla det till 100? Vet inte riktigt hur stora de är faktiskt
Kanske maskinhuset kan bli lite finare men jaja ^^.
2014-07-22, 14:54 | #639 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Och ja, det vore underbart med animerade objekt. Väderkvarnar, båtar, slussar, reklamskyltar, broar (broöppning) m.m.
2014-07-22, 21:33 | #640 |
Medlem
|
Lägesrapport!!
Hytt. Inte superolikt det jag visat innan, men nu sitter samtliga instrumetnålar på plats och fungerar. Det är lite svårt att se dragkrafts och spänningsnålarna och kommer sannolikt göra dem en gnutta större. Fler knappar och rattar är klara. Notera ex att hyttbelysningen är påslagen (Insåg precis att jag glömt tutan...) Vindrutetorkare är animerade och funkar fint, men lite kinkiga att få igång rätt tillsammans med vädereffekterna. Mycket skriptande, uppemåt 500 rader för hela tåget. Det är riktigt skönt att ha kommit underfund med kodmaskineriet. Detsamma gäller animationerna. Detta bidrar naturligtvis till en kraftigt minskad konsumtion av kaffe och Ibuprofen Körkontrollern fungerar utmärk med mjuka steg med delay både upp och ner. Dynamisk broms fullt implementerad och slås på som förväntat när kontrollern dras bakåt. Ryckningar är så gott som obefintligt. Tågbromsen är felkalibrerad i nuläget men funkar annars som förväntat. Allt är skriptat. Samtliga kontroller är färgkodade i sina steg i HUD:en vilket gör att man enkelt kan köra med den "lilla" HUD:en utan att "gissa" vart spakarna befinner sig. Ex, "Throttle"-elementet visar bokstaven D och lägen när den dras bakåt. Detta tycker jag RW är generellt dålig på, ty stora HUD:en tar upp för stor ytan av skärmen och då ser man sällan instrumenten. Bilden nedan blev något stökig, men "it makes lots of sense" när man kör Exteriört är tåget på god väg att färdigställas med modern målning såsom på ett par smådetaljer på manövervagnen och motorvagnen. Även litterat skall dit på samtliga vagnar. Jobbar på en metod att ange vagnnummer och stolsnummer utan att exportera separata modeller. Kommer sannolikt att skippa destinationen på infotavlorna på dörrarna och bara ange "Vagn X". Lagom smutsigt. Försökt göra det så "likartat skitigt" andra lok i RW Lät mig inspireras på Lund C av diverse X2 tåg som rullade förbi. Specular maps har implementerats överallt som tydligt ses i de nedre bilderna. Likt ett riktigt X2 ändras...ja, färgen om man nu kan kalla det för det...med vinkel mot solen. Märkt att X2or kan vara väldigt mörka och väldigt ljusa bara man ser det från olika vinklar. RW är RW, och det är svårt att få till det med nuvarande grafikmotor. Jag vet inte, det känns som när jag hittade ett okej blänk i plåten har tåget fått en känsla av tyngd och dimension, ni vet... Kommer jobba lite mer på boggierna som är omålade. De digitala siffrorna i hytten under hastighetsmätaren och på ATC'n vet jag hur jag skall göra...men det är extremt mycket jobb verkar det som. Måste undersöka detta mer för den metod jag provade innan var inte hållbar i längden. Här kan tilläggas att det är grymt störigt att man inte kan stänga av/på noder i hytt/passengerview (jag hoppas att jag har fel, men UKTS sade samma sak). För att få det att fungera måste man ta en fruktansvärt lång omväg via engine blueprintet. Om det var 1 sådan totalt, inga bekymmer. Men eftersom båda hytternas 3st digitala "sifferområden" måste göras separat, blir det 6st totlalt. Det är groteskt mycket jobb. Måste finna en annan lösning. Tåglutning. Här är det bara en sak som ställer till det, och det är att jag inte lyckas uppdatera "lutningsanimationen" via skript. Själva lutningsmaskineriet fungerar annars...men behöver mycket finlir. Har massvis med exempelkod och ruvar vidare på det. Och sen vart det ju det här med ljud... Jag har ljud men inte helt listat ut än hur det fungerar, men det kommer! Kommer vara fantastiskt att höra loket vråla till när man lämnar station Kul att det går framåt! Trodde aldrig jag skulle komma såhär långt. Jösses...
2014-07-23, 10:41 | #641 | |
Medlem
|
Citat:
Jag har aldrig behovet av att visuellt se var en spak befinner sig då procenten på den lilla (och stora) ger bra visuell vägledning. Skicka mig gärna en beta så kan jag testa det och se om jag ändrar åsikt!
2014-07-23, 11:43 | #642 |
Medlem
|
Javisst, testa här: Direct link
72.jpg Tänk på att manövervagnens hytt är gammal och inte representativ på något sätt. Kör från motorvagnen. Som vanligt, Quickdrive är bästa sättet att testa, och loket finns längst ner i listan. OBS - Tryckluftsbromsarna är är inte färdiga och bromsar väääääääldigt hårt Kontroller som inte är standard: L/Shift L - Strålkastare (Gå längst ner för att se slutljusanimationen) I - Toggle Cablight M - Mirrors Övriga som vanligt
2014-07-23, 12:33 | #643 |
Medlem
|
Tack, den skall jag testa direkt!
Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2014-07-23 klockan 12:35. |
2014-07-23, 15:35 | #644 |
Medlem
|
Jag tycker att allt ser riktigt bra ut men har lite åsikter:
I övrigt ser allting jättebra ut!
Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2014-07-23 klockan 15:36. |
2014-07-23, 16:04 | #645 |
Medlem
|
Oj, ja det vart jösses vad den drog på efter 140!! Det är nytt, det hände inte igår. Skall undersöka det.
Säker på att gasen är steglös? Är den det bakåt också? Om så är det fördelaktigt för skriptningens skull Är bromsen steglös den med? Baksidan är borta avsiktligt för att hitta "knappar" som ploppar till origo när animeringar är brutna Alltså i testsyfte. Fönstren har jag inte gjort vid än, både dem och bistrons skall göras om till riktiga fönster med riktiga texturer samt med vädereffekter Slutljusen funkar endast på motorvagnen, och åter i testsyfte om du drar spaken längst ner bör du se dem tändas på motorvagnen? Manövervagnen är "stendöd" på alla håll och kanter.