![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#646 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
5 min för mig x)
ontropic så riktigt bra jobbat! Gillar den grymmt mycket |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Medlem
|
![]()
Nu provade jag att stänga ner en massa program med Programhanteraren som kan avsluta aktiviteter, och tror ni inte att det gick felfritt då, utan ljudproblem iallafall fast dessförinnan hade jag laddat ner en nyare ljudcodec. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Medlem
|
![]()
Sen körde jag Fruängen-Stadion felfritt, men vid Tekniska högskolan kom det inget utrop, vid Danderyds sjukhus kom det "Ding Ding Dong Nästa" sen kom ett felmeddelande om att den inte kunde spela upp Danderyds sjukhus, ska det vara stor bokstav på första bokstaven i ordet Sjuhus kanske, kan det vara orsaken till detta? Mörby centrum ropades ut felfritt.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
f*n.
kollade på danderyds sjukhus fil namn. .... danderyds sjukus .... sjuk"h"us... ljud fil namn har en typo. med tekniskahögskolan har jag gjort en typo igen. I config.txt filen av ab unit måste man ta bort det "o" bokstav i "hogskolan" (men bara det första. det andra som har tekniskahogskolan.wav är rätt). Tack för det, dem är fixat på min änd, ska ladda up en v1.0 till om några dagar, ska vänta lite för att ser om ni hittar mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Medlem
|
![]()
Vad trevligt. Mvh Johnny Nilsson
PS Jag ska köra tills ögona blöder för att se om jag kan hitta fler buggar. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Medlem
|
![]()
Ska det inte vid T-centralen vara så här: "Nästa T-centralen, byte till övriga tunnelbanelinjer samt till pendeltåg" och när dörrarna öppnats samma som vid Slussen "Tåget går till:"?
Förresten meddelandet "Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av" kom endast vid Västertorp, men, inte vid Slussen som det gör i verkligheten Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-27 klockan 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Medlem
|
![]()
Tack Johnny, det är klart att jag har inte testat alla av dem, bara dem mellan fruängen och ropsten (naturligtvis hehe).
Om slussen och t-centralen som säger inte allt som det skulle, det är normalt, dem är helt nytt och jag har inte gjort alla så du får glömma det där delen, det var bara en "test" och när ska tbana v2 släppa ska jag också göra en v1.1 med alla rätta utropar. Senast redigerad av SVoyager den 2007-05-27 klockan 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Om ni har alla ljudfiler så kan man ju alltid trixa till det med att alla som går på TUB 1 (grön linje med "gröna" destinationer) har vi T-centralen detta utrop:
"Nästa T-centralen... Byte till tunnelbana mot Ropsten, Mörby centrum, Kungsträdgården, Akalla och Hjulsta, samt till pendeltåg.... Tänk på avståndet, mellan vagn och plattform, när du stiger av". Och på TUB 2 (röd linje, med "röda" destinationer) : "Nästa T-centralen.. Byte till tunnelbana mot Kungsträdgården, Akalla och Hjulsta, samt till pendeltåg.... Tänk på avståndet, mellan vagn och plattform, när du stiger av". Och även på TUB 3 (blå linje) vid T-centralen: "Nästa T-centralen.. Byte till övriga tunnelbanelinjer samt till pendeltåg...." "Tåget går till XXXX" kommer även vid T-centralen samt Slussen och nog även vid Gullmarsplan tror jag också.. ![]()
![]() |
#656 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Rom bygdes inte på en dag! (Rom byggdes på sju kullar.....) Var i stället glad att modellen är så bra som den är! Men all konstruktiv kritik mottages givetvis med öppna armar! :-) //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Medlem
|
![]()
ja, det fungerar nästan på detta sätt.
Jag koller på destinationen och sen ska det säga det rätt utrop. Om man går till ropsten eller mörby centrum så ska det säga att byta till (gröna linjen) när man är på slussen t.ex. Men för jag har fått ljud filar bara några dagar sen har jag inte fått tid att göra allt, och jag ville också ta några dagar utan att arbeta på c20 och besöka sverige så det var v1.0 nu eller om några månader (med alla rätta utropar). Thanks for the headsup tho! |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Medlem
|
![]()
Förlåt mig, nu kom tänk på avståndet i utropet vid Slussen, jag måste ha stannat tåget förrut just då så det dunkade till i tåget.
Fullt fungerande linjer med utropen alltså är följande: Röd linje 13 Norsborg-Ropsten och in till Norsborg norrifrån Dessa bagateller är endast för att om ni som fixar med stationsutropen ser dessa små saker som finns i verkligheten i Utropen så kanske ni i framtiden kan fixa så att dom finns med: Vid T-centralen kom endast "Nästa T-centralen" Vid Östermalmstorg: "Nästa Östermalmstorg" det brukar även vara byte till tunnelbana mot Mörby centrum om man åker med linje 13 och byte till tunnelbana mot Ropsten om man åker med linje 14 Röd linje 14 sträckan: Västertorp-Stadion, Universitetet-Bergshamra och in till Mörby centrum In till Fruängen Norrifrån kom "Slutstation, avstigning för samtliga trafikanter" Grön linje 17 Skarpnäck-Skärmarbrink Grön linje 18 Farsta strand-Skärmarbrink Grön linje 19 Hagsätra-Brommaplan, vid Åkeshov kom inget utrop, Före Ängbyplan-Hässelby strand Dessa bagateller är endast för att om ni som fixar med stationsutropen ser dessa små saker som finns i verkligheten i Utropen så kanske ni i framtiden kan fixa så att dom finns med: Vid Skärmarbrink hörs endast: "Nästa Skärmarbrink" där brukar även höras: "Byte till tunnelbana mot Alvik om man kommer med linje 17 och byte till tunnelbana mot Åkeshov om man kommer med linje 18 om jag inte missminner mig" Vid Globen hördes bara: "Nästa Globen" det brukar även vara "Byte till Tvärbanan" Vid Gullmarsplan hördes bara: "Nästa Gullmarsplan", det brukar även vara "Byte till tunnelbana mot Hässelby strand och bussar mot Tyresö och Söderort" kanske ingår även i meddelandet nånstans byte till tvärbanan Vid Slussen hördes bara: "Nästa Slussen och Tåget går till Hässelby strand", där brukar även höras: "Byte till tunnelbana mot Ropsten, Fruängen och Norsborg samt till Saltsjöbanan och bussar mot Nacka och Värmdö, Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när ni stiger av" vid Fridhemsplan sägs inget om bytet till blåa linjen i meddelandet, det brukar låta så här "Byte till tunnelbana mot Kungsträdgården, Akalla och Hjulsta" om jag inte missminner mig och Vid Brommaplan hördes ej "Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när ni stiger av" jag har bestämt för mig att det finns vid den stationen i verkligheten eftersom stationen ligger i en skarp kurva i mitten av stationen Blå linje 10 Kungsträdgården-Hjulsta Blå linje 11 Före Solna-Akalla Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-27 klockan 03:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Lite konstruktiv kritik:
1. Det känns som att dörrarna går igen väldigt snabbt vid dörrstäning, om möjligt gör hela proceduren lite långsammare. 2. Det nya dörrstänings ljudet låter som att det ekar lite? 3. Lampan som indikerar oranget sken på dörrstäningstavlan släcks när man stänger dörrarna, i verkligheten släcks den först när alla dörrar är helt stängda(kanske nåt att tänka på?) I.ö en vacker och fin fin modell! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
När man befinner sig i hytten och stänger dörrarna så stängs dörrarna och
du kan fortsätta köra men sedan när man trycker på "2" på tangentbordet och kommer fram till den vinkeln då man ser hela tåget... Då är dörrarna öppna... Är det ngt fel lr är det en bugg i trainz.