Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-20, 15:54   #646
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Det är som sagt Fs2004 (Fs9). Notera att den är editerad i photoshop.

Här är orginalbilden:

PS: Om man inte spelar Flightsimulator kan det inte vara lätt att veta vad FS9 betyder

Senast redigerad av korvtiger den 2009-08-20 klockan 15:55.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 16:14   #647
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det är som sagt Fs2004 (Fs9). Notera att den är editerad i photoshop.

Här är orginalbilden:

PS: Om man inte spelar Flightsimulator kan det inte vara lätt att veta vad FS9 betyder
Hur kommer det sig att du har så bra grafik?
Liksom jag får sådana suddiga bilder. Använder ATI RAEDON HD4650.
Jag har satt grafiken (textures) i fs9 på det högsta men ändå.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-20, 16:37   #648
korvtiger
Medlem

Standard

Testa att gå in på settings>display>hardware och i rutan Avalible screen resulutions ska du välja 1280x1024x32 (eller det högsta som finns, men den sista ska vara 32.) Detta kan göra att huvudmenyn blir liten, men du får mycket bättre grafik när du flyger. Kryssa också i anti-aliasing som gör att linjerna inte blir så hackiga. Ditt grafikkort kommer du att klara dig fint med.
Gammal 2009-08-21, 14:43   #649
kpf93
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Tar det inte väldigt mycket FPS om man tar högre en vad man har?
kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-21, 16:43   #650
korvtiger
Medlem

Standard

Högre vad menar du?
Det gör det säkert, men eftersom min dator inte har haft några problem med FS2004 så har jag inte brytt mig så mycket. Har FPS på 20 för tillfället och med det mest avancerade/grafikkrävande flygplanet och sceneryt så har jag inte haft några problem, allt har hela tiden flutit på mycket fint.
Gammal 2009-09-09, 01:18   #651
kpf93
Medlem

Standard

2 bilder ifrån min senaste flygning Göteborg-Hamburg, Enjoy!
En redigerad bild och en oredigerad.

Oredigerad

Redigerad

Senast redigerad av kpf93 den 2009-09-09 klockan 01:19.
Gammal 2009-09-09, 09:47   #652
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Snyggt, Christian! Kan det vara så att du gått med i Thomson Virtual?
Gammal 2009-09-09, 12:22   #653
kpf93
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Snyggt, Christian! Kan det vara så att du gått med i Thomson Virtual?
Yes, det stämmer gått och väl!
Gammal 2009-09-09, 13:32   #654
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kpf93 Visa inlägg
Yes, det stämmer gått och väl!
Gött! Hur trivs du där? Är det bra system för att få fram färdplaner, rutter osv?

Jag har flugit (och flyger) för Scandinavian VA, men har lite funderingar på att gå över till Thomson, men trivs så bra med SVATT4 osv.
Gammal 2009-09-09, 15:36   #655
kpf93
Medlem

Standard

Rekomenderar varmt thomson, den får sina färdplaner igenom Vroute. Som det är på vissa VA så finns det begränsade flyg men här får du flyga vart du vill. Hemsidan räknar ut vikter, bensin och man använder ett program som man börjar med 100 poäng som man sedan ökar och sänks beroende på hur bra flyget och hur bra i tid man var osv.

I forumet är alla jätte trevliga med bra bemötande osv. Det ända som var negativt är att det är lite svårnavigerad men däremot proffsig.

Men som sagt rekommenderar Va:t stort!
Gammal 2009-09-12, 10:56   #656
Romet12
Medlem

Question

Frågor:

1. Vilken bolag skulle ni rekommendera för mig, där jag kan flyga?
2. Vad har man VATSIM till?
3. Hur använder man det?

Liksom jag tycker att det är jobbigt att börja lära sig att flyga. För jag vet hur man flyger i IRF och ILS. Behövs det mer eller?

Senast redigerad av Romet12 den 2009-09-12 klockan 11:00.
Gammal 2009-09-12, 11:54   #657
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Frågor:

1. Vilken bolag skulle ni rekommendera för mig, där jag kan flyga?
2. Vad har man VATSIM till?
3. Hur använder man det?

Liksom jag tycker att det är jobbigt att börja lära sig att flyga. För jag vet hur man flyger i IRF och ILS. Behövs det mer eller?
Här behöver vi en ny tråd i så fall, och dina frågor passar bättre på fsnordic.net, men jag försöker svara här ändå:

1: Inget i början, lär dig flyga hyfsat själv, lär dig hantera Cessna 172 i trafikvarvet, bygg dig uppåt så att du kan hantera en Boeing 737 på en enklare sträcka, då är det mycket lättare att gå med i ett virtuellt flygbolag, i alla fall om man vill gå med i något seriöst. SVA har t.ex. ett flygprov man måste göra för att komma med.

2: VATSIM (och IVAO, som är ungefär samma sak fast lite annan design och andra klienter) är ett nätverk, där man kopplar upp sig mot internet när man flyger. Det innebär att man kan se andra piloter som också flyger och har kontakt muntligt (eller skriftligt) med verkliga flygtrafikledare, istället för att trycka på tangentbordet och ha den vidriga robotrösten som FS använder. Jag rekomenderar STARKT att koppla upp sig online när man börjar flyga mer seriöst sen.

3: Med VATSIM och IVAO kopplar du upp dig med en klient (VATSIM använder Squawkbox och IVAO använder sin egen IvAp), där man skriver in sitt callsign, sin flygplanstyp, sin färdplan (Det är oftast här det blir problem för många, det är inte alls som att göra en färdplan i FS egna urkassa karta) och en del annan information.

Det finns inga som helst krav på att flyga varken IFR (Instrument Flight Rules, instrumentflygning) eller göra en ILS-inflygning (Instrument Landing System, ett hjälpsystem vid landningen) när man flyger, men då det ju är det som man gör i verkligheten med t.ex. en Boeing 737 så rekomenderas det ju att man lär sig det även i Flight Sim, as real as it gets, you know?

Jag har flugit seriöst online på IVAO och VATSIM sen 2006 och flyger sedan i vintras även för Scandinavian Virtual Airlines, SVA, där jag enbart flyger Boeing 737-6/7/800. Jag tycker att det är riktigt kul och har dessutom lärt mig enormt mycket.
När jag började flyga online i Januari 2006, gick jag i nian och hade ett svagt godkänd i engelska. Redan samma vår hade jag höjt det till ett starkt VG (eller MVG, minns inte riktigt) och genom hela gymnasiet var jag solklart bäst i klassen på engelska, just tack vare min onlineflygning. Detta då så gott som ALL kommunikation online sker på engelska

Kan STARKT rekomendera dig att lära dig flyga hyfsat för att sedan koppla upp dig och börja flyga mer avancerat, det är riktigt riktigt kul. Ha det kul i luften!
Gammal 2009-09-12, 12:37   #658
kpf93
Medlem

Standard

Ja du Romet, att flyga online är inte allt för komplicerat. Ska du flyga för ett bolag kanske du behöver veta lite mer om flygningen osv. För att kunna flyga på någon av nätverken ska du kunna ditt plan och lokal proceduren, t ex fraselogin. Båda nätverken har jätte snälla ATC som gärna hjälper dig.

Kan ge dig ett par länkar där du kan lära dig lite mer om att flyga online osv.

http://vatsim.net/prc/ - Information, blandat fraselogi osv.

http://www.ivaose.com/pilot/guidelines.html - Typiskt exempel på en VFR flight och IFR hur det ska låta osv.

http://academy.ivao.aero/ - Här kan du få tag på det mesta, guider, program osv.

Sedan att flyga online krävs träning, gör man fel ska man aldrig vara rädd för att fråga, gör inte som du tror. Blir det fel så fråga du om hjälp, bli heller aldrig rädd för att du ska säga fel t ex, det är inte hela världen, Alla har vart barn!

Om det är något mer du undrar så finns det ju ett antal piloter här på forumet med. Du kan säkert prata med Dson och mig om det är något du undrar.

Hoppas det hjälpte lite med info från mig och Dson, kanske är samma info, kollade inte igenom Dson's inlägg. Shit det här var nog det längsta inlägget än så länge, pjuuh!
Gammal 2009-09-12, 13:32   #659
Romet12
Medlem

Standard

Tack för informationen Dson och kpf93.
En annan fråga till.
Var kan man hitta bra virtuella flygbolag? Eller var hittar man lista på alla virtuella flygbolag?
Tack

Senast redigerad av Romet12 den 2009-09-12 klockan 13:40.
Gammal 2009-09-12, 15:28   #660
kpf93
Medlem

Standard

Lär dig flyga online innan du börjar flyga för ett VA är allt jag kan säga

Men det finns massa typ Thomson, SAS, Norwegian, Tuifly, Delta airlines, British Airways. Ja alla möjliga, det är bara att använda Google
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FS2004 och addon FSMetar (bilder) Rojje Off-topic 11 2005-02-22 15:09
Lite nya bilder från L-S Balder Landskapsdesign - Trainz 5 2005-02-19 19:20
Lite blandade bilder med nya kameran... Olaf Lindström Off-topic 1 2005-01-29 19:21
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder Daniel R Landskapsdesign - Trainz 5 2003-07-26 09:58
Lite Bilder på X1! Dson Off-topic 1 2003-04-23 20:47

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.