Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-27, 23:14   #661
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Lite konstruktiv kritik:
1. Det känns som att dörrarna går igen väldigt snabbt vid dörrstäning, om möjligt gör hela proceduren lite långsammare.
2. Det nya dörrstänings ljudet låter som att det ekar lite?
3. Lampan som indikerar oranget sken på dörrstäningstavlan släcks när man stänger dörrarna, i verkligheten släcks den först när alla dörrar är helt stängda(kanske nåt att tänka på?)
I.ö en vacker och fin fin modell!
1- pratar du om animationen eller tiden mellan att man trycka på knappen och dörrarna _börjar_ att stänga?? (jag tror att animationen är rätt för jag har sychroniserat animationen med ljud fil, kanske vänta en sekund till för att dörrarna börjar att stänga??)

2- ja, den ekar, kanske för mycket. Jag har ändrat det originell fil så att det skulle simulera tåget i en tunnel men det är klart att inte alla stationer är i en tunnel. kolla på dem två filar.
www.svoyager.com/files/buzzoriginal.wav (originel version, ITS LOUD WATCHOUT)
www.svoyager.com/files/buzzmodified.wav (min version).

3- inte händer i 2006. det är normall i 2004.

(Affe, jag har svarat i auran forumet, men är bäst att stanna i det här tråd).
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 00:17   #662
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Pröva att födröja dörrstängningen 1 sekund tror att det blir bättre då.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 00:40   #663
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
/.../
2- ja, den ekar, kanske för mycket. Jag har ändrat det originell fil så att det skulle simulera tåget i en tunnel men det är klart att inte alla stationer är i en tunnel. kolla på dem två filar.
/.../.
Vi får verifiera det här ljudet den 10/6. Då kan vi prova både utomhus och i tunnel.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-06-02, 14:00   #664
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Jag har en liten fråga...

Kommer det på er C20 modell att även finnas pysljudet när bromsarna släpper just när föraren tryckt på startknappen vid förardörren säger det ju "pyst"?
Och kommer även accelerationsljudet att bli bra, i V1.0 är det bara skarvdunket när tåget drar igång även fast man rör gasreglaget kommer inte vinljudet omgående och även när tåget stannat ska det vara ett likadant pysljud som när bromsarna släpps+ett vinljud när tåget börjar bromsa finns också i verkligheten. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-06-02, 15:12   #665
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Kommer det på er C20 modell att även finnas pysljudet när bromsarna släpper just när föraren tryckt på startknappen vid förardörren säger det ju "pyst"?
Och kommer även accelerationsljudet att bli bra, i V1.0 är det bara skarvdunket när tåget drar igång även fast man rör gasreglaget kommer inte vinljudet omgående och även när tåget stannat ska det vara ett likadant pysljud som när bromsarna släpps+ett vinljud när tåget börjar bromsa finns också i verkligheten. Mvh Johnny Nilsson
Vad beträffar pysljudet från luftbromsen tror jag inte att det hörs inne i hytten när man stängt hyttdörren.

I övrigt ska vi givetvis försöka spela in alla ljud som saknas som ljudet under gång i olika hastigheter, acceleration, inbromsning, öppning och stängning av hyttdörren, signalhornet och vad som nu kan tänkas saknas i ljudväg.

//Lars S
Gammal 2007-06-02, 15:45   #666
Jonmpa
Medlem

Smile

Vad konstigt isåfall för det hörs inne i alla vagnarna trots att
passagerardörrarna har slagit igen.
Vad kul att höra att alla C20 ljud som finns i verkligheten är på gång.
Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-06-02, 17:10   #667
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Vad konstigt isåfall för det hörs inne i alla vagnarna trots att
passagerardörrarna har slagit igen.
Vad kul att höra att alla C20 ljud som finns i verkligheten är på gång.
Mvh Johnny Nilsson
Jag kan givetvis ha helt fel. Men det är väl bara att lyssna.....

Ska det vara en realistisk modell så ska det vara en realistisk modell - så realistisk det rimligen går. Men av säkerhetsskäl kommer vissa små detaljer att utelämnas.

//Lars S
Gammal 2007-06-02, 18:29   #668
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja, det är fullt förståeligt på alla sätt. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-06-02, 22:11   #669
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Jag kan givetvis ha helt fel. Men det är väl bara att lyssna.....

Ska det vara en realistisk modell så ska det vara en realistisk modell - så realistisk det rimligen går. Men av säkerhetsskäl kommer vissa små detaljer att utelämnas.

//Lars S
Nu blev jag fundersam här på dessa små detaljer, kan du kontakta mig via pm för yttligare diskusion.

Senast redigerad av Sparkfot den 2007-06-02 klockan 22:17.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-06-05, 00:25   #670
Jonmpa
Medlem

Smile Ett litet problem

Jag undrar hur får man Autopilotföraren att öppna dörrarna vid varje station och ta bort ikonen för laddning och lossning vid varje station?,
Han kör ju till nästa station, men när han väl är där stannar han med stängda dörrar och ikonen för lastning och lossning försvinner inte utan man måste dra bort dom från arbetsorderlistan och tåget rullar aldrig till nästa station då.

Väljer man Drive to Trackmark så gör han ju det och har man inte valt load och eller Unload så drar han direkt till nästa station utan uppehåll vid stationen, exakt samma sak om man väljer stop at station.
Mvh Johnny Nilsson

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-06-05 klockan 00:27.
Gammal 2007-06-06, 03:49   #671
Jonmpa
Medlem

Smile En liten fråga angående C20:an...

Kommer någon framtida C20 modell att kunna köras med TRS 2004 för det är det jag har på portföljdatorn min eftersom 2006 inte passade där.

Rättning mittåt, jag ser nu att det ska gå med exempelvis C20 V1.0, det enda som saknas är den där filen som kommer automatiskt till Content Manager Plus för TRS 2006, men inte till Content Manager för TRS 2004 som heter TM_wabco, håller på som en igel för att försöka få ner den från Auran DLS, men idag är det nästan lögn i hellsprätta minst sagt. Mvh Johnny Nilsson

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-06-06 klockan 12:05.
Gammal 2007-06-06, 19:00   #672
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Kommer någon framtida C20 modell att kunna köras med TRS 2004 för det är det jag har på portföljdatorn min eftersom 2006 inte passade där.

Rättning mittåt, jag ser nu att det ska gå med exempelvis C20 V1.0, det enda som saknas är den där filen som kommer automatiskt till Content Manager Plus för TRS 2006, men inte till Content Manager för TRS 2004 som heter TM_wabco, håller på som en igel för att försöka få ner den från Auran DLS, men idag är det nästan lögn i hellsprätta minst sagt. Mvh Johnny Nilsson
kuid för Wabco-hornet är 58843:53003. Vad är problemet?

//Lars S
Gammal 2007-06-06, 19:15   #673
Jonmpa
Medlem

Smile

Det är inga direkta problem, det är bara idag det inte går att ladda ner den för att för många är och laddar ner på Auran. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-06-10, 13:21   #674
UP6936
Medlem

Standard

I dag var vi några som var morgonpigga. Resultatet kommer i framtida versioner av vagnen.

//Lars S
Gammal 2007-06-12, 21:10   #675
UP6936
Medlem

Standard

Söndagsmorgonens övningar resulterade i att alla ljud vi kunde komma på som en C20 ger ifrån sig nu finns inspelade. Dessutom finns nu ett antal bilder som kan komma upp på IDUn dokumenterade.

Ljuden och bilderna kommer David att införa efterhand i kommande releaser av vagnen.

David planerar att släppa en ny release ungefär var fjärde vecka, varje gång med några nya läckerheter.

Och vi tackar återigen Tågias ledning och personal som låter oss göra det som ingen gjort förut!!

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-06-12 klockan 21:32.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.