![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#691 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Pendeltåg och fjärrtåg (NSB/TKAB , SJ)
![]() |
![]() |
#692 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jo men linx kan inte vara den enda som traffikerade banan..
liksom 3 tåg i vardera riktningen per dag ju.. Det är reg tågen jag är lite intresserad av |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
http://www.nsb.no/internet/diverse/r...spikke2006.pdf
![]() |
![]() |
#694 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Tack för era uppskattningar! Och jag hoppas verkligen att MSTS överlever ett tag till. Vi var bortresta i 5 dagar i närheten av Nora. Jag höll på att bygga grund till gäststuga bredvid stora huset. Jag passade på och titta på Järnvägens 150-års jubileum och tog många bilder i Nora. Ja, om tågen till rutten, jag vet faktiskt lite om tågtrafiken. Vet att det finns mycket pendeltågtrafik. Jag var där i nästan alla stationer och fotade och det märks att vagnarna var proppfulla av flitiga resenärer. Jag läste om att de bygger ny dubbelspår från Oslo till Ski med långa tunnlar åt fjärrtågen. Timmertåg är det gott om, från Sverige till Halden och Sarpsborg. Om godstrafiken vet jag lite om. Ja, det var allt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Är det då någon som vet mellan vilka städer och vagnslaster som Hector Rail
kör.Det går tåg från Halden med röda contenirar har jag sett på en del foton som har visats men det måste finnas mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
De tåg med röda växelflak Du sett på bild, är ett systemtåg som Hector kör för Euroshuttle mellan Halden och Hallsberg. EUS kombiterminal ligger i Berg, där flaken dras landsväg till från slutkund. Exporten går till stor del från Sagbruket i Halden. Övrig godstrafik är tunga tåg till o från Borregards i Sarpsborg, mycket kem och täckta vagnar med papper. Tankvagnar till o från Arizona Chemicals i Greaker. Vagnslaster till Moss, samt givetvis en omfattande kombi och container trafik Alnabru(Oslo)-Halden vv. Dragkraft till o från Sverige oftast El 16 i cargonets målning, men även GC Rc. Lokala tåg El 16 eller El14. Växling Di7, Di 8. Persontrafiken i dag helt uteslutande NSB, Sverige-Norge vv BM 73b. lokaltrafiken El18+B5, eller typ 69. Vill Du gå bakåt i tiden 70-80 tal var Persontågen dragna av El 13, eller SJ litt F med passvagnar av lämplig typ. Gamla Snt 161/162 tex (Skandiapilen), såg ut som följer; El13, alt F+NSB A2+NSB B+SJ B5+SJ RB4+SJ B8+SJ BF2. I nattågen gick även 2 NSB WLAB, alt 2 SJ WLAB 12. Godstågen av Rc, El 14 och El 16 i gamla målningen. Växlig El10 Di5 Även Hg2 förekom. Däremot inga D lok i linje tjänst i Norge, detta beroende på att NSB inte tillät koppelstångslok pga stor åverkan på spårläget. Undantaget på Ofotenbanan. Detta så långt som min minnesbild sträcker sig från den gamla goda tiden.
Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Medlem
|
![]()
Tack LasseJ för ett intressant upplägg,mycket mat nyttigt information.
Då vet man lite mer vilka consister man ska snickra ihop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#701 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag undrar om du har fixat filmen. Vore tacksam om jag får filmen snart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag fick problem mellan Moss och Fredriksstad. Jag fick såna Error.
Men jag har installat X track och new road. Failed to open shape file global\shapes\US1Rd2|1000r10d.s nån som vet varför blev sån? |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Filnamnet ser även lite skumt ut, direkt efter US1Rd2 ser det ovanligt ut, kan du ha skrivigt av felmeddelandet fel? Normalt sett kan man fortsätta sin körning även om en shape saknas, det blir bara tomt där den egentligen ska vara. Har du prövat att fortsätta, trots felmeddelandet? |
|
![]() |
![]() |