![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Alltid en fröjd att läsa om din lilla värld "stina". Och att se på dina bilder från dina byggen är alltid lika intressant. Men man får titta både en och två gånger för att se allt du lyckas klämma in på en liten yta.
![]() Moster Hulda var en rackare på att dra vitsar också. Gillade speciellt den om han som inte varit i Japan ![]() ![]()
![]() |
#62 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Instämmer med föregående talare, och jag gillar din humor (nästan lika "dålig" som min, tror jag, HAHA)
![]()
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
måste man ju prova på att sätta ut lite nytt.. "Råcksta gård".. tror jag det är... Moster... som alltid varit socialdemokrat... har varit ute efter någon form av herrgård... hon har kört med devisen.. kan Göran Persson.. så kan jag... så det var bara att plocka fram VISA-kortet för Stina o betala en liten slant till en mäklare som gav oss tipset på tomten.... ...det är ju tur att det är digitalt... och billigare än i reality... byggnaden kostade inget ... men ett stort tack till Bengan som lade ut den... För att trots allt markera klasstillhörigheten.. har Moster Hulda varit inne och hängt upp ett stort porträtt av Stefan Löfven.. i "Stora salen".... Vi står utanför och planerar.. utemiljön... och har tagit oss till byggnaden i frågan i ett fordon från 1936... väg saknas.. så det var lite skakigt...men en sån kommer...
Fortsättning följer...
![]() |
#64 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... med din "röda tråd" genom utvecklingen. Detta hade Krister Brandt gillat, det ger så mycket glädje och goda skratt och hindrar att vi blir för allvarliga i vår hobbyutövning! "..kan Göran Persson så kan jag.." - mycket bra!!!
![]() |
#65 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Jag tror bestämmt att moster kommer att bo ståndsmässigt, framöver.
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
statyer att placera i trädgården..som hon ska välja någon av.. egentligen vill hon ha en av Per Albin Hansson.. finns en på ön Hasslö i Blekinge.. men den finns nog inte som download...
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
var en sån byggnad jag varit ute efter...passade perfekt... vid den genomgående bangården.. fick beröm av Moster för placeringen av byggnaden.. men.. jag hade nog smort henne.. för vi hade varit o fikat på förmiddan innan fototillfället.. på ett riktigt konditori.. med tunna kaffekoppar.. sju sorters kakor.. och linneduk på bordet.. och DN, SVD o andra tidningar att läsa... ska bli kul att detaljera runt området.. finns ju massvis med grejor...
Fortsättning följer.. något snabbare nu.. kan det vara våren...? O tack till kreatören... Lan...
![]() |
#68 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]() Citat:
hej! snyggt ![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
och bangården har fått sig lite detaljering.. över en kopp kaffe, med Moster och hennes tvillingsyster Hilda brevid.. valde vi ut lite bilder för publicering.. du måste få med att jag också är feminist.. säger Moster Hulda.. som har varit inne här på forumet och kollat "Medlemslistan".. varför är det så att det är mest grabbar som är med... ?.. så hon samlade ett antal medlemmar av manskön.. platsen som var vald.. är vid det "ljusa huset" precis vid spåren.. där hon pappersleders hade formulerat ett antal frågor att diskutera.. det är frågor som "Spå(r)-kärring, vart kommer det ifrån?.. varför heter det lok-al städerska?.. det är ju mest tjejer som jobbar med detta.. och till slut.. hon står bakom byggnaden ifråga.. och träder fram ibland.. när hon märker att diskussionen.. spårar ur...
Hon vill ha respons i sin frågeställning.. och påminner mig om önskemålet att få fram en staty av Per Albin Hansson.. jag har försökt med.. att jag har några med feminina förtecken.. men de är ju lättklädda.. hon är nog lite pryd trots allt.. i sin revolutionära framtoning... Och för att ge baloo en ny vits: Moster tänkte till: Hilda gillar att sticka, sockor, västar o allsköns, så idag, det är ju vår, satt hon ute i trädgården.. en geting satte sig på ett garnnystan, ingen fara säger Moster Hilda.. den kan ju sticka..... Grund för denna bana är ju "Trainz 2004.... Fortsättning följer.. när en farfar har tid....
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2012-03-24 klockan 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Håller koll på hockeyn samtidigt... får det sagt så Moster hör detta... Tur att man kan göra fler saker samtidigt... och är medlem av detta kön .. som kan det... Hörddu! säger Moster... vi kan lika bra vi kvinntimmer... så det så... det blev lite tryckt stämmning...... Moster, bryter tystnaden.. har du hört denna?... "Hilda och jag satt o stickade i trädgårn här om dan... en geting satte sig på ett av Hilda´s nystan... Låt den va!.. sa Hilda... den kan ju sticka..."..
Har i alla fall gjort lite granna på bangården.. andra lok är framkörda.. bl.a är ju kvällens nyförlösta "Betvagn".. påkopplad... även en bild där X2000.. precis ger sig av från stationen och ut på linjen bifogas...... Fortsättning följer......
![]() |
#71 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Mycket snygt gjort
mvh John
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
morgonsolen lyser och lite nytt är tillfört på Sommarbanan...bl.a lämnar ett godståg, framfört av ett F-lok bangården.. detta har som alla andra tågset bl.a uppdraget att kör runt på vår rundbana...
Banan har också utrustats med en brandstation.. och morgonskiftet har gått på... alla anställda jobbar deltid... och bl.a ingår "lågskor" i utrustningen.. de brukar kalla sig ena riktiga "eldsjälar".. utåt... de flesta av dem är kusiner och är på ett o annat sätt släckt med varandra... Även en bild där gammalt möter nytt... bifogas... det finns ingen hejd på blandningen av fordon på banan.. dock är ju det mesta svenskt... Fortsättning följer....
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
på linjen.. en sommarmorgon... har detaljerat lite till... bl.a finns ju "Stinas Märklinshop".. med på en av bilderna....precis till höger om "röda gamla huset"...
Fortsättning följer....
![]() |
#74 |
Medlem
|
![]()
och äntligen... "jag trodde bara vi skulle ha svenskt på banan?", undrar moster.. så har man via "Stinas Märklinshop".. införskaffat en rälsbuss VT98, eller 3016.. som den hette i Märklinkatalogen... Stina.. njuter (hans hustru är på tjejträff ikväll).. av att se denna sträcka ut på banan.. några bilder till blev ju i kväll.. på ett ångtåg som tuffar fram längs banan..
Fortsättning följer...
![]() |
#75 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tjuuusigt stina
![]()