|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-04-22, 20:58 | #61 |
Medlem
|
Jo det är ju för visso ett bra knep, men om man och föraren blir påkommen kan det bli stora problem!
Dels kan föraren bli av med jobbet och dels kan du råka mycket illa ut. Om det också/eller händer något så är det snudd på ännu värre....[}][:I] Richard: Tillåt mig att strypa dig långsamt i en alldeles för skrotig C20 och sedan lyncha dig hastigt med en alldeles för rostig Neoplan ledvagn!!! Grrrrr...Morrr...Fräääääässs! [8D] (Försökte komma på så hemska saker som möjligt, en Neoplan är bland det värsta som finns...) Du frågade möjligt vis inte om du får ta med en kompis? Nej men seriöst; Om jag kontaktar samma person, tror du då det är möjligt att få komma å kolla? [] Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
2003-04-22, 21:15 | #62 |
Medlem
|
Kanske jag säger inte min kontakt enu förens jag vet mer.
Bara att få ta bilder är en känslig sak.(Jag har fortfarande inte fåt nåt svar) en av anledningarna till at jag får se vagnen är att jag är anstäld inom företaget samt att jag har skikat in nåra förslag om förbetringar av C20 samt Cx vangnarna. Men jag ska höra efter om du får följa med. Det här är min största mardröm att plågas av dessa vangnar. "Tillåt mig att strypa dig långsamt i en alldeles för skrotig C20" då syftar jag inte på när dom är i trafik och man måste åka dom. (väntar hällre ett eller flera tåg om jag har tid) Neoplan är för viso en väldigt dålig buss men det beror ju på det 80tals aktiga systemet med motorer dårar fjädringar etc etc. Men du måste ju medge att designen är ganska cool [8D] Nä neoplan karosen på entt mercedes underedä skulle inte sitta fel. Fast det är ju synd om mercena för dom är ju helt klart bäst Som låggolvs buss altså. anars är nog volvo boggi busarna model 80-90tal snyggast och bäst. Fundera på att köpa en sån? dom ska troligtvis snart sälga Tyresös tre bussar. Anars så är ju Söderhalens DAB buss den coolaste.[8D] |
2003-04-22, 21:31 | #63 | ||
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Citat:
Jag har aldrig hört att någon som åkt med i hytten, varken hos SJ, SL eller något annat bolag har "råkat mycket illa ut". Men du kanske känner någon som "råkat mycket illa ut" efter att åkt i hytten? Det skulle vara kul att höra vad som hände i sådant fall. Var det månne något mc-gäng som dök upp? Mvh R o g e ® |
||
2003-04-23, 11:14 | #64 | ||
Guest
|
Citat:
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
||
2003-04-23, 11:56 | #65 |
Medlem
|
Nu var det väl inte riktigt så jag menade!
Jag syftade på att du kan få en rejäl tillsägelse av Connex/SL Jaa ja..jag kanske tog i lite kraftigt, men jag menade inte så som du tolkade det... Lukas: [:I] Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
2003-04-26, 10:35 | #66 |
Medlem
|
Värkar som om tågia har släpt den hårda sekretesen nu.
Här kommer ett ut drag från det senaste mailet jag fick och där näms inga problem med sekretesen som i dom andra. "Hej Richard ring mig - *** ** ** - så bestämmer vi en lämplig dag. Mvh Lennart -----Ursprungligt meddelande----- Från: Richard Gällhagen [mailto:r.gallhagen@telia.com] Skickat: den 24 april 2003 16:23 Till: *******.*********@tagia.se Ämne: Hej jag går i Tågias industri tekniska gymnasium åk 2 och jag har hört att det på går ett upp rustnigs projekt av tunelbanan till litt C19. Så jag undrar vad är det för nåt som görs. Och om jag skulle kuna få komma på besök nån dag och titta och möjligt vis om det går även få ta nåra bilder? MVH Richard" Jag valde att ta bort telefon numret samt adresen av själet personlig intigritet. Kvarne jag ska prata med honom på mån. Ska höra efter om du kan få följa med då. Jag ska be om att få komma på fredag under kontors tid om det går bra. Funkar den tiden för dig också Kvarne?[8D][] |
2003-04-26, 10:45 | #67 |
Medlem
|
En annan har ju ledigt då!
Från skolan asså! Kul att träffa dig åxå föressten! Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] | Kvarne | Off-topic | 3 | 2003-12-17 21:58 |
Uppläggning av filer till e-buzz | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-01 14:21 |
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana | Kvarne | Off-topic | 44 | 2003-08-07 19:04 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 23:18 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 14:05 |