![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#62 |
Medlem
|
![]()
Det var som håken ja världen är bra liten och Sätra är ännu mindre hehe, Jaha vart i Sätra bor du då och i vilken typ av hus, Du behöver inte skriva adress, Men vart ungefär: Hållsätra, Kungssätra, Eksätra, Sätra gårdsväg, Bogsätra, Centrum, Aspsätra, Gransätra om du vill alltså självklart, Kul å veta, Vill du va diskret med det för andra än mig som frågar så kan du skicka mail. Mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Ja precis, Jag sökte på Sätra för 10 år sen säg och då fanns det inte mycket om Stockholms sätra på google, Men Gävles uj vilken skillnad. Mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
|
![]()
Testkört vagnen och kan komma med en sak bara; Vagnen accelererar för snabbt och bromsarna tar knappt. Ljudet är också alldedes för modern för dessa äldre vagnar, de lät väl mera som spårvagnar?
Tror en C2:a gjorde 0-60 på runt 14 sekunder med fullt pådrag. Bromsarna måste ta i ganska hårt då man ska kunna dundra in på stationen i 50-60 och endå kunna stanna när man börjar broms efter halva stationslängden. Detta gäller iallafall Andra generationen, ingen aning om hur första generationen var. Senast redigerad av GBSF den 2012-04-04 klockan 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har använt Xoa7s enginespec, rätt av så jag vet att det inte stämmer! Korvtiger kan nog fixa detta framöver? Jag är själv helt handikapaad med sådant. Ljudet skall jag titta på när jag fått tag på bra ljudfiler.
Detta är ju beta-versioner så det är bra att ni påpekar saker så att nästa version blir bättre!!! Citat:
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
Va??? Har ni fått dom att fungera, Jag får inte ens upp dom i listan där man ska plocka ut sitt tåg eller i garaget, Ja eller Railyarden bara i text, Men ingen bild
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Veteran
|
![]()
C3 mellanvagn hade en felaktig enginesound är tillrättat på download!
AJS Groundplane Library måste ni ladda ned från DLS! Svenolovs skript måste ni ladd ned här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941 Sen blir jag lite betänksam när jag ser det på bilden. Det bör vara lika många nedladdningar på varje asset, dvs. ALLT måste laddas ned!!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-04-04 klockan 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Veteran
|
![]()
Vagnnummer
I den uppladdade versionen av C1-C3 finns inget skript för att sätta vagnnummer i propertyrutan i Surveyor. Det kan bli så i senare versioner ? Om man vill ändra nummer kan man göra det i config för resp. vagn i meshcontainern default under effects hittar ni de två containrarna på bild 1. Där kan ni ändra ! Enligt vad jag vet var följande nummerserier aktuella: C1: 2001-2020 C2: 2059-2325 C3: 2326-2410 C4: 2451-2650 C5: 2901-2908 C13:1166-1259 C14:1277-1463 Passagerare Efter den långa mesh-containern (bild 2) kan de som så önskar ändra initial-count. Vill man ha en tom vagn från början skriver man 0, vill man ha en full skriver man 82.
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Otroligt snygga vagnar
![]() ![]() ![]() Senast redigerad av svenolov den 2012-04-04 klockan 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Lan! Då jag installerade de nya uppdateringarna slutade vagnarna fungera i spelet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
OK, Det är mycket väl bekant. Mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
|
![]()
Ta sånt i PM! Och låt denna tråd handla om Lans fantastiska tunnelvagnar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
|
![]()
Nu längtar man bara efter de nyare tunnelvagnarna!
Jag testade det nya ljudet, assnyggt, passar verkligen de äldre vagnarna. Men för nyare vagnar borde du försöka få till accelerationsljudet som är så ikoniskt för vagnarna. Även de nyare vagnarna borde inte vara lika gnissliga. C1-C6 är(eller kan vara) så gnissliga. Men vagnar som tex C14 och C15 är inte alls lika gnissliga. Testa ochså få till ljudet från luftbromsarna, det gör mycket, även om det är så litet. Senast redigerad av GBSF den 2012-04-04 klockan 18:41. |
![]() |
![]() |