![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Du verkar ju kunna detta så tveka inte att posta saker du kommer på som Svenolov och jag behöver veta. Jag skickar din mejladress till Svenolov om han har frågor till dig, hoppas det är OK? Det är inte så lätt för oss som är "utlokaliserade" till västra Skandinavien så vi behöver din sakkunskap!!!
![]() |
![]() |
#62 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mjo, jag håller med om att de inte är helt klargröna, men de är inte heller så blåa som på bilden.
![]() |
#63 |
Veteran
|
![]()
Kul att du hänger på Micke.L ! Vi "västerlänningar" behöver mycket hjälp som ni märker. En bild på "den nya" cyan-blå-gröna?" coronan och takfästet. Dags för ny bedömning i "färgmelodifestivalen" !
![]() |
#64 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Du kan ta bort fästet under tunneltak signalen och plattan bakom så är de rätt.
Färgen ser bra ut. ![]() Senast redigerad av RobertE den 2012-05-01 klockan 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Mycket mer grönt i den gröna och alla bör bara mycket mörkare i färgen
ska försöka ge mig på jakt med kameran någon dag.
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2012-05-02 klockan 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Veteran
|
![]()
De subjektiva färguppfattningarna duggar tätt märker jag. Jag vet nada om detta, har gått efter Roberts bilder. Men det vor ju bra om ni kunde enas. Tänk på att det är coronor och de upplevs olika i olika belysning.
Några shots i olika situationer kanske ger en bra bas för bedömning?
![]() |
#67 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tänkte bara informera om att det finns denna typ av signal i tunnelbanan också! Utomhus!
http://farm5.staticflickr.com/4091/4...c7a7c8c9_b.jpg
![]() |
#68 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Din bild visar dessutom massa andra intressanta sakar som någon kan tillverka!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-02 klockan 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
Här är lite olika märken, dom vanligaste. Hastighetstavlan kan visa dom här hastigheterna 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 85, 90.
Det är samma Hastighetstavlor som för Lidingöbanan, Nockebybanan och Tvärbanan. Jag kommer berätta om andra märken sen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag har börjat så smätt och gör ett märke då och då utgående från TRI-Tub, men det är bra om du ger mer "kött på benen" ! Hastighetstavlorna bör väl kunna göras som nån slags signals ? Svenolov och josu kan ju fundera på det i framtiden !?
![]() |
![]() |
#71 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#72 |
Veteran
|
![]()
Söker bilder på Riktningssignalen för växlar och info om hur signalbilderna ser ut. Bifogar bild ur TRI:
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
GUP är stationssignatur som står för Gullmarsplan.
En annan ska, du måste flyta på den röda och den gula lampan. Den Röda ska alltid sitta näst högst upp. Om du vill att utomhus signalen ska vara av äldre modell, så ska den gula skylten vara svart och med stora vita siffror, och ingen stationssignatur som på bilden. (Jag har ingen bättre) Den där riktningssignalen finns bara på Görna linjen och är modern. Jag har bara set den mellan Gullmarsplan och Globen. Den används när man ska bl.a. kör i på Tvärbanan. (Jag måste hitta en bild) Senast redigerad av RobertE den 2012-05-04 klockan 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Veteran
|
![]()
Tack Robert, kan du vid tillfälle skrapa ihop en lista med alla stationsförkortningar så kan vi göra dom valbara så småningom!
Signalljuset väljer Svenolovs skript, det du ser är bara för test.
![]() |
#75 |
Veteran
|
![]()
Bra bild Robert, det gröna ljuset är nog inte fullt så turkos som jag gjort det, men det är lätt ändrat. De senaste huvudsignalerna får väl gälla som "moderna" då, får se om jag orkar göra några äldre med svartvita nummer nån gång i framtiden, det är ju rätt lätt fixat och påverkar inte skriptningsarbetet alls.
Tack för din hjälp!!!
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
|
|