|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-04-06, 13:15 | #61 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Gå in i mappen TERRTEX.(som ligger i JAPAN1 + de andra rutterna!)
Sedan så kopierar du filen microtex.ace från den katalogen till EDK´s TERRTEXkatalog! --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
2003-04-06, 13:41 | #62 |
Junior Member
|
tack jo jag såg senare att det fanns en mapp som hette terrtex [:I] nu när jag har kopierat över alla ACE filer så börjar den klaga om att dei inte kunde hitta Ingame.sms och Signal.sms och den kunde int lagga A1USBuffer.s hmmmmm vad gör man här????
tack på för hand för hjälpen Chris |
2003-04-06, 13:55 | #63 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Hej Chris!
Det verkar som om inte alla filer kopierats till EDK-rutten vid installationen. Så här står det i readme filen: "Efter at selve installationen er fuldført, starter der et Dos-vindue. Dette er den funktion der kopierer filer fra de præinstallerede ruter i Train Simulator. LUK IKKE DETTE VINDUE, det lukker selv ned når kopiering af filer er færdig." Kanske stängde du dos-fönstret innan kopieringen var klar, eller så blev det något fel här. Se efter ifall det finns en fil som heter "install.bat" eller något liknande i EDK-mappen och kör den i så fall igen. Då ska alla filer kopieras. Jag tror att man måste ha alla orginalrutter installerade eftersom det är därifrån filerna hämtas. Har du det? mvh .... Mats |
2003-04-06, 14:19 | #64 |
Junior Member
|
Tack mats för tipset..
Sak se om det funkar att installera om det laddade ner den lite mer uppgraderade versionen kan det vara fel i den? (alltså v 1.5.6) jo alla original rutter är installerade tror jag iallfall har installerat hela spelet men är inte så duktig på datorer som man skulle önska det var ju synd att den ite verkar vilja på min dator den verkar ju ananrs vara en helt urbra rutt |
2003-04-06, 14:48 | #65 |
Moderator
|
Om man ska göra det manuellt så kan du kopiera filerna INGAME.SMS(gör så att man hör lite olika ljud från början i spelet!) och SIGNAL.SMS(gör så att man hör bommarna!)
CROSSING.SMS kan kopieras från den rutten som du tycker övergångarna låter bäst i! Den andra filen likaså! --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
2003-04-06, 19:07 | #66 |
Junior Member
|
Hmmm nu när jag har installerat om det och så så vägrar den att starta upp då hänger sig Train sim istället hmm vad ka n det bero på
|
2003-04-06, 19:20 | #67 |
Moderator
|
Det var konstigt?[V][xx(]
Jag fick samma fel med en rutt jag försökte "TA BORT!" en gång men aldrig efter att ha ominstallerat![?] --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
2003-04-06, 19:55 | #68 |
Moderator
|
Ska man behöva vänta på att Dos fönstret ska forsätta eller?
Jag har kört det en stund sen så står det still 10 min(cirka!) och därefter stängde jag det! --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
2003-04-06, 20:11 | #69 |
Moderator
|
Ska det verkligen se ut såhär?
Det står ju att den ska stänga sig själv![:0][?] --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
2003-04-06, 23:53 | #70 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2003
|
Beroende på hur du har ställt in windows och vilken variant du kör så försvinner ibland inte dosfönstret automatiskt, men du kan helt lugnt stänga det när det står "slutförd" uppe på titelraden.
Jag fick för övrigt samma problem (att MSTS hängde sig vid laddningen efter att ha installerat EDK) och då installerade jag X-tracks igen vilket löste problemet. Du kan ju testa det. o |
2003-04-16, 20:36 | #71 |
Junior Member
|
Hej!
nu har jag provat att både installera om Rutten och X-tracks men nu så kraschar MSTS för mig helt... kan inte köra igång någon av banorna..... Hur gör man då börjar bli lite smått desperat... HJÄLP!!!!!!!!!!!!! MVH Chris |
2003-04-16, 20:52 | #72 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Hej!
När jag kör mellan Helsingborg och Malmö i vänsterspår så strax innan Landskrona så kopplar loket från vagnarna.Någon som har samma problem och vad kan man göra åt detta? MVH Ante |
2003-04-18, 20:36 | #73 |
Medlem
|
Hej
Imens jeg prøver at løse problemet med afkoblede vogne er her et billede fra Kalundborg i Danmark i fuld snestorm. Hälsninger til alla Erich F. Routebuilder erich.falensteen@mail.tele.dk |
2003-04-22, 08:57 | #74 |
Medlem
|
Hej allesammen
NU har jeg flere gange testkørt alle spor i det område hvor min får broken cobler fejl, og jeg har ikke problemet hos mig. Alligevel har jeg udskiftet de spor hvor fejlen forekommer,så disse er med i den version der liger til download nu. ( Der er ikke ændring af versions nummeret ). EDK kan nu downloadses fra følgende websider: http://ts-ef.dk samt http://www.ts-ef.com Hälsninger til alla Erich F. Routebuilder erich.falensteen@mail.tele.dk |
2003-04-30, 09:43 | #75 |
Medlem
|
Hej allesammen
Mens der arbejdes på EDK akn jeg vise jer en nyhed der snart mommer til download på http://www.oldtimerklubben.dk Er den ikke bar flot ? Hälsninger til alla Erich F. Routebuilder erich.falensteen@mail.tele.dk |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En norsk rute jeg holder på med | legolas | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 15 | 2004-07-14 08:29 |
Danske tog | Erich | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2004-05-26 21:38 |
Nyt tysk rute projekt: Bonn - Berlin (gratis) | Marc Liljeqvist | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2003-12-24 17:58 |
Järnvägsfärja - Holger Danske | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2003-01-09 00:45 |
MSTS virkelig rute nu også i Sverige | vandborg | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 47 | 2002-12-19 16:37 |