![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]()
yes den lilla rutan fanns även på sidan om dörren som sagt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... hytten är hyfsat klar. Sen gjorde jag en liten testmålning i GIMP. tog en kvart, så här finns alla möjligheter för alla frilansmålare att göra varianter.
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Snyggt
![]() En kvart är ju nada för den som vill måla om en vagn så.. ![]()
![]() |
#64 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Beror även på hur petig och seg man är, för mig skulle något sånt där säkert ta en dag iaf, minst
![]() Snyggt, Lennart!
![]() |
#65 |
Veteran
|
![]()
... med det mesta, speciellt polygonräknaren ! Vagnen kom att sluta på ca. 20 000 polys. Men då har den lite rundade fönster även på mitt och bakdörrar JOCKES !!!
![]() Detta ledde till att jag var tvungen att LODDA vagnen och det verkar fungera. Den har nu 4 nivåer av LOD som gör att även min gamla "stenålders"-dator klarar ett 20-tal vagnar utan att hacka nåt. Samverkan mellan vagn och hytt fungerar bra men jag var tvungen att lägga reglagebordet i hytten för att det skall se bra ut i skarpa kurvor (problemet är att vagnen och hytten inte följs åt genom kurvor och växlar). OBS. Hastighetsmätaren fungerar ! Skickar med lite bilder från hur det ser ut just nu: (2 posts) så får ni väl "synpunktera" i vanlig ordning.
![]() |
#66 |
Veteran
|
![]()
3 till bilder:
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
sweet ser grymt ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
|
![]()
Snyggt!! Men hur är det med inredningen? Är det inte 2+2 hela vägen, eller är det 2+1 genom halva vagnen? Var inte längesen jag åkte M25 hos Ringlinen, men kan inte minnas det just nu... (Vet dock att det är 2+2 i dem som gick på Angeredsbanan, för en sån har jag sovit i, och sett på denna bild: http://www.ringlinien.org/vagnhallen...vagn.asp?id=43)
Och hur är dörrarna, har svårt att se på dina bilder, men ser att bakdörren är knuffdörr, men även mittdörrarna var väl det, och dem öppnades utåt (ser ut som inåt på dina bilder, men ser tyvärr inte ordentligt - så ska inte säga något säkert!). Men jag ska försöka att inte påpeka så mycket... Dock ser inredningen väldigt bra och verklighetstrogen ut! Men boggin sticker upp lite mitt på golvet, men det är inget att bry sig om. Hur ser vagnen förresten ut om panton inte finns med? (Angeredsbanan, som jag försöker bygga, hade ju enbenta pantografer, och jag tänkte byta ut din mot någon annan isf, och skulle vara bra att se hur mycket av "tillbehören" som försvinner/inte försvinner om man byter pantograf)
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
A-banans vagnar byggdes om rätt mycket innan de gick på den linjen dock så är nog inte lätt att anpassa sig efter alla varianter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Han brukar mappa relativt snällt iaf hehe finns bra mycket värre att måla
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Veteran
|
![]()
säger att stolarna var som på vagnen vid leveranden 1958, men jag kan tanka mig att man dubblade även på högersidan framtill ganska snart.
Den stora ståplatsytan "tror" jag mig minnas, den var ofta full med mammor med barnvagn och jag tror även folk med cykel ???
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
Hehe och idag gnäller man när det e två barnvagnar på samma vagn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man kan ju undra hur han har tänkt, han som har ritat ritningen.
Kan inte ha varit lätt, att ta sig in till en fönsterplats där det är dubbla stolspar med dom placeringarna utav stolarna.
![]() |
#75 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |