![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#811 |
Medlem
|
![]()
Finns begagnade!
![]() |
![]() |
#812 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Har nu 24 st för min del oanvändbara Fleischmann radie 1-bitar hemma pga dubbla felköp... Har någon mot förmodan någon användning för dem så säg bara till!
![]()
![]() |
#813 |
Medlem
|
![]()
Bromsen på personbilen for åt h-e ikväll när jag skulle göra en rejäl provbromsning här hemma i Krokom.
Bärgare beställd och bilen blir bärgad på en gång, men dyrt och trist hursomhelst ![]()
![]() |
#814 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
SLs biljetter över länsgränsen är svindyra, just då kommer en kontrollant.
![]() |
#815 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Jag vet hur det känns, kastade 18 kr i sjön när jag hade lust att kolla SJ's plattformar i Bålsta...
![]() |
#816 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vilken piss vi har fått i natt!
Vi var på landet (närheten av Nora) tvingades åka hem idag till Lilla Edet för vattenöversvämning. Mellan 40-50cm hög vattenivå. Grannarna fick det likadant. Pannan höll på explodera av högtryck och högvärme (120 grader). Garaget, förråd, tvättstugan, pannrummet och Märklintågrummet. Jag som hade Märklin sen sen jag var pojkåldern. 50 år gammal är Märklin. Imorgon kommer försäkringen och kollar. Så vi får se hur det blir. I garaget stod en Bubbla 70årsm. för renovering och tvingas ta ut den. Bläää för naturkatastrofer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#818 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#819 |
Veteran
|
![]()
Vattenöversvämning = Vattnet stiger högre än det ska
![]() |
#820 |
Medlem
|
![]()
I fredas skulle jag och min syrra till örebro. men när vi har åkt ca 2 minuter så stannar tåget (jag trodde att vi hade röd signal) men sen fick vi höra i högtalarna att dom hade växlat in oss på fel spår så vi hamnade på spåret mot stockholm C (från eskilstunas spår)
![]()
![]() |
#821 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Tre veckor sen fick jag min Wilesco ångtraktor, nu är den trasig! Ett kugghjul har fått sina kuggar nerslitna så maskinen slirar och tappar grepp när man kör den. Hur det har gått till vet jag inte men det känns förjävligt att den ska pajja sådär efter tre veckors intensiv körning! Dom ska palla det.
Blåste iväg ett mail till Wilesco, hoppas dom kan hjälpa en annars är det en förlust. ![]()
![]() Choo choo fox Senast redigerad av Jonatan den 2011-07-22 klockan 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Medlem
|
![]()
Några personer jag känner befinner sig på den norska ön Utøya utanför Oslo, där en man utklädd till polis skjutit vilt omkring sig med handelsvapen.
Fyra personer ska - men dessa siffror är dock inte bekräftade - blivit dödade av skotten och ett flertal andra ungdomar ska ha blivit skadade. Hur det är med de jag känner vet jag ingenting om, så jag är orolig och rädd just nu. ![]() Just nu är det bara att hoppas på det bästa... Uppdatering; Nu talas om 25-30 döda på ön.
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2011-07-22 klockan 21:49. Anledning: Nyare uppgifter - fortfarande obekräftade |
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Veteran
|
![]()
Fruktansvärt hemskt allt det som händer i Norge just nu!
![]()
![]() |
#824 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Ofattbart.
Det finns inte så mycket mer att säga just nu...