![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#871 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Då är spårläggningen avklarad till Gnesta, från Mölnbo till Gnesta är det 7 kilometer som ska byggas.
![]()
![]() |
#872 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
Heja heja!
![]()
![]() |
#873 |
Medlem
|
![]()
Jag har kollat på version 2.0 och allt verkar stämma utom i Märsta såvitt jag kan förstå, För Uppsalapendeln ska kunna om man tänker så här: Från vänster till höger på Märsta bangård söderifrån sett: Spår 1 Pendeltåg med stoppbock och en växel dit, Spår 2, En växel dit, Spår 3, Vänster sida SJ perrongen, Dit finns ingen växel söderifrån sett från norrgående spår, Man måste isåfall över till Södergående spår för att komma dit, Då går det, Men då är problemet att det finns ingen växel efter stationen tillbaka till norrgående spår förrän strax före Knivsta, Skulle vara intressant och se en exakt spår och växelplan över Märsta bangård
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Veteran
|
![]()
Jo, jag vet att Märsta är fel och ska försöka ändra det.
![]()
![]() |
#875 |
Medlem
|
![]()
Härligt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ser mycket bra ut på bilderna!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg får melding om manglende sms filer på Stockholm C.
Gjelder hele området . Filene jeg mangler er : fa.in.sms og fa.in.ex.sms. Noen som har dem og kan legge dem til dl ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Veteran
|
![]()
Du har väl bytt till ljudfilerna från VBSR? Då ligger de saknade ljudfilerna i VBSR5/SOUND.
![]()
![]() |
#879 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Veteran
|
![]()
Då återstår sådär 3 kilomter linje samt Gnesta att bygga, innan uppdaterings- och signalarbeten kan påbörjas!
![]()
![]() |
#881 |
Veteran
|
![]()
Nu är bara de rödmarkerade områdena kvar att bygga! Kan Gnesta bli klart i Helgen kanske?
![]() ![]()
![]() |
#882 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tebaka igen^^
Efter datorn crashade och jag fick fixa den^^ Jag har kollat upp det här med stationsskylterna och namnen, kan få det att funka, men tyvärr har jag fram tills första februari väldig mycket att göra på universitetet med tentor och hinner därsom inte måla skylterna. Kanske någon annan kan köra på sålänge? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Veteran
|
![]()
Som det ser ut just nu står det lite still med rutten, så det är inte direkt någon panik. Skolan tar tokmycket tid, och när jag väl är hemma är jag för trött för att bygga...
![]() Hoppas kunna jobba på med rutten på jullovet, dock är jag bortrest några dagar också... ![]()
![]() |
#884 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Hei, og takk for sist!
Nå skal jeg prøve å være litt aktiv på forumet igjen. Har vært opptatt med å skrive min historie fra skoletiden som var preget av mobbing. Håper det kan brukes til noe. Har nå kjørt noen turer på VBSR5 og Trollhättanruten. Har også lest noen tråder om hva som foregår på forumet. Det foregår bygging hist og her har jeg forstått. Flåmsbanen er visstnok på gang (har repaint av grønn El 9 liggende). Totte og Bönan forlenger på hver sin kant, i sitt eget tempo. Høres spennende ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |