Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-23, 02:38   #76
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Traingoal
Hej

Den texturfilen hittar du i original rutterna om jag minns rätt ( )

En kanske dum fråga, Har du Route Riter installerat ?
Jag kan rekommendera programmet ifråga.
Dom rutter jag installerar,checkar och kollar jag med Route Riter.
Var man kan ladda ner programmet ifråga,hhmmm...
Här är länken: http://steam4me.railpage.org.au/trainsim/index.html

Mvh. Traingoal
Vad är det bra för, sa du?
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 03:04   #77
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Jag fattar inte hu Totte fick detta att funka Nu när jag fixat ACleantrack så kommer det upp "failed to load teststation.s" och sen "hoghus.blabla" och tusen till :S verkar som jag saknar shapesfiler? jag har lagt till allting...
Gammal 2008-08-23, 08:51   #78
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jag undrar om uppdateringen som Totte fixade kräver Xtracks. För när jag skulle testa den nya rutten fanns den inte med i listan och när jag sedan skulle kolla i Activity editor stod det "Failed to load track database".
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 12:36   #79
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Jag undrar om uppdateringen som Totte fixade kräver Xtracks. För när jag skulle testa den nya rutten fanns den inte med i listan och när jag sedan skulle kolla i Activity editor stod det "Failed to load track database".
Då tror jag den kräver det.. Men jag har X-Tracks och Newroads installerat men ändå saknar jag massa shapefiles .. får inte riktigt ihop det
Gammal 2008-08-23, 13:37   #80
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Bönan: Nu finns vagnshallar till t-bana att ladda ner från Downloads forumet. Micke 321 har gjort dom.

Micke.L: Saknas s-filer så saknas dom objekten. Prova att kopiera SHAPES och TEXTURES mapparna från Trollhättan rutten till T-banan igen.

Bönan och Micke.L: Om en rutt inte kommer upp i listan (där man väljer rutt), så brukar det bero på att rutten saknar paths. Kolla att det finns nån i den mappen!

Hoppas ni får till det. Ska testa rutten, när jag lagt in MSTS igen...

Till sist: Undvik att använda dynamiska spår så långt det går. Dom kan ställa till med mycket problem. Använder man x-tacks, så behöver man sälla/aldrig använda sig av dom heller.
Gammal 2008-08-23, 13:59   #81
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Nej, funkar inte "/

kommer upp "No extended shape data teststation.s" fast jag lagt till alla shapes från trollhättan och dom extra shapen som bönan lagt in..
Gammal 2008-08-23, 15:23   #82
bönan
Veteran

Standard

Ursäkta mig, jag har missat att ladda upp ett antal objekt. Det gäller Tbaneobjek av Wase som finns på www.banbyggarna.se. Ladda ner dem och flytta mapparna shapes och textures till Tunnelbanemappen. Kommer det upp en fråga om att skriva över objekt så är något fel. Men som jag förstod det fick Totte rutten att fungera?
Gammal 2008-08-23, 16:29   #83
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Ursäkta mig, jag har missat att ladda upp ett antal objekt. Det gäller Tbaneobjek av Wase som finns på www.banbyggarna.se. Ladda ner dem och flytta mapparna shapes och textures till Tunnelbanemappen. Kommer det upp en fråga om att skriva över objekt så är något fel. Men som jag förstod det fick Totte rutten att fungera?
Är det bara T-baneobjekten som ska laddas hem från BB? Om inte, skriv gärna en lista på vad som behövs
Gammal 2008-08-23, 17:16   #84
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Nej, nu 17 vet jag inte vad fasen som är problemet Jag har tagit alla filer dit dom ska! samt tagit några extra filer från originalrutterna som fattades. Så när jag ska ladda själva rutten i spelet så laddar den helt klart, sedan avslutas MSTS utan att ngt felmeddelande kommer upp

Jag har försökt i flera timmar både idag och igår med att få i gång rutten, men varje gång - olika problem. Det har hela tiden kommit upp felmeddelanden om filer som saknas osv, men jag har lagt till alla nu och som sagt kommer det inget felmeddelande utan spelet stängs ner.

F'n att MSTS ska vara så krångligt

P.S
Sorry för att jag dubbelpostar ibland, men pga att min datur har virus funkar inte vissa funktioner på E-Buzz
Gammal 2008-08-23, 18:26   #85
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Nej, nu 17 vet jag inte vad fasen som är problemet Jag har tagit alla filer dit dom ska! samt tagit några extra filer från originalrutterna som fattades. Så när jag ska ladda själva rutten i spelet så laddar den helt klart, sedan avslutas MSTS utan att ngt felmeddelande kommer upp

Jag har försökt i flera timmar både idag och igår med att få i gång rutten, men varje gång - olika problem. Det har hela tiden kommit upp felmeddelanden om filer som saknas osv, men jag har lagt till alla nu och som sagt kommer det inget felmeddelande utan spelet stängs ner.

F'n att MSTS ska vara så krångligt

P.S
Sorry för att jag dubbelpostar ibland, men pga att min datur har virus funkar inte vissa funktioner på E-Buzz
Hej

Ja som jag ser det så skriver du ditt problem själv: "......men pga att min datur har virus...." Om du fixar så att viruset försvinner så skall du se att allting fungerar mycket bättre. Ett virus kan ställa till det mer än vad man tror...

DS
Gammal 2008-08-23, 18:29   #86
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Ja som jag ser det så skriver du ditt problem själv: "......men pga att min datur har virus...." Om du fixar så att viruset försvinner så skall du se att allting fungerar mycket bättre. Ett virus kan ställa till det mer än vad man tror...

DS
Jad tror inte att det är det som är problemet, för andra rutter funkar som dom ska. Dk2000 funkar inte heller om min dator är frisk. Och andra rutter funkar att ladda in i spelet nu. Det är bara denna och DK som jag inte får att fungera
Gammal 2008-08-23, 19:31   #87
bönan
Veteran

Standard

Det är bara t-baneobjekten från bb som behövs. Kan du förklara lite problemet mer i detalj? Hänger det sig när du ska starta MSTS eller när du ska ladda rutten? Och får du några felmeddelanden när du laddar rutten i Route Editor och Activity Editor? Ursäkta att alla filer inte är med, men när den riktiga rutten släpps blir det INTE som en bifogad fil på ett forum!
PS: Problemet beror säkert på viruset, men om det inte gjör det, testa att lada rutten med lite olika tåg. Det kanske är tåget som det är fel på.

Senast redigerad av bönan den 2008-08-23 klockan 19:33.
Gammal 2008-08-23, 19:59   #88
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Standard

Först kom det upp att filer saknades, så tog jag dom från originalrutterna. Sedan började rutten ladda, när den var klar så stängdes hela MSTS bara ner .. Jag tror inte det beror på viruset för jag kan köra exempel trollhättanrutten, nmj och massa andra rutter.. Tåget borde det inte vara fel på eftersom det är ett japanskt från originalspelet..
Gammal 2008-08-23, 21:16   #89
bönan
Veteran

Standard

Vilka filer var det?
Gammal 2008-08-23, 22:51   #90
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Nu så finns rutten i spelet men när jag ska spela kommer det upp felmeddelande om att "acleantrack1.ace" saknas. Hur mkt texturer osv jag än lagt till funkar det inte. vad är det jag missat nu?

"/
6: Kopiera mapparna ENV Files, TERTEX, SHAPES, TEXTURES och SOUND från Trollhättan_light mappen som ligger i mappen C/Program/Microsoft Games/Train Simulator/Routes/Trollhattan och klistra in i C/Program/Microsoft Games/Train Simulator/Routes/Tunnelbana.

Du har missat kopieringen enligt Bönans installationsinstruktioner.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.