![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag fattar inte hu Totte fick detta att funka
![]()
![]() |
#78 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag undrar om uppdateringen som Totte fixade kräver Xtracks. För när jag skulle testa den nya rutten fanns den inte med i listan och när jag sedan skulle kolla i Activity editor stod det "Failed to load track database".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bönan: Nu finns vagnshallar till t-bana att ladda ner från Downloads forumet. Micke 321 har gjort dom.
Micke.L: Saknas s-filer så saknas dom objekten. Prova att kopiera SHAPES och TEXTURES mapparna från Trollhättan rutten till T-banan igen. Bönan och Micke.L: Om en rutt inte kommer upp i listan (där man väljer rutt), så brukar det bero på att rutten saknar paths. Kolla att det finns nån i den mappen! Hoppas ni får till det. Ska testa rutten, när jag lagt in MSTS igen... Till sist: Undvik att använda dynamiska spår så långt det går. Dom kan ställa till med mycket problem. Använder man x-tacks, så behöver man sälla/aldrig använda sig av dom heller.
![]() |
#81 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej, funkar inte "/
kommer upp "No extended shape data teststation.s" fast jag lagt till alla shapes från trollhättan och dom extra shapen som bönan lagt in..
![]() |
#82 |
Veteran
|
![]()
Ursäkta mig, jag har missat att ladda upp ett antal objekt. Det gäller Tbaneobjek av Wase som finns på www.banbyggarna.se. Ladda ner dem och flytta mapparna shapes och textures till Tunnelbanemappen. Kommer det upp en fråga om att skriva över objekt så är något fel. Men som jag förstod det fick Totte rutten att fungera?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej, nu 17 vet jag inte vad fasen som är problemet
![]() ![]() Jag har försökt i flera timmar både idag och igår med att få i gång rutten, men varje gång - olika problem. Det har hela tiden kommit upp felmeddelanden om filer som saknas osv, men jag har lagt till alla nu och som sagt kommer det inget felmeddelande utan spelet stängs ner. F'n att MSTS ska vara så krångligt ![]() P.S Sorry för att jag dubbelpostar ibland, men pga att min datur har virus funkar inte vissa funktioner på E-Buzz ![]()
![]() |
#85 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja som jag ser det så skriver du ditt problem själv: "......men pga att min datur har virus...." Om du fixar så att viruset försvinner så skall du se att allting fungerar mycket bättre. Ett virus kan ställa till det mer än vad man tror... DS
![]() |
![]() |
#86 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Veteran
|
![]()
Det är bara t-baneobjekten från bb som behövs. Kan du förklara lite problemet mer i detalj? Hänger det sig när du ska starta MSTS eller när du ska ladda rutten? Och får du några felmeddelanden när du laddar rutten i Route Editor och Activity Editor? Ursäkta att alla filer inte är med, men när den riktiga rutten släpps blir det INTE som en bifogad fil på ett forum!
PS: Problemet beror säkert på viruset, men om det inte gjör det, testa att lada rutten med lite olika tåg. Det kanske är tåget som det är fel på. Senast redigerad av bönan den 2008-08-23 klockan 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Först kom det upp att filer saknades, så tog jag dom från originalrutterna. Sedan började rutten ladda, när den var klar så stängdes hela MSTS bara ner .. Jag tror inte det beror på viruset för jag kan köra exempel trollhättanrutten, nmj och massa andra rutter.. Tåget borde det inte vara fel på eftersom det är ett japanskt från originalspelet..
![]() |
#89 |
Veteran
|
![]()
Vilka filer var det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |