Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Visa resultat för omröstning: Vill Du att V3 byggs och laddas upp?
Ja 92 89.32%
Tja 6 5.83%
Nej 5 4.85%
Antal röster: 103. Du får inte rösta i den här omröstningen

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-06, 17:19   #76
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gunter 2 Visa inlägg
är det någon skillnad på V loken och V3 loken??
V var de lok som TGOJ hade, dock så blev de aldrig övertagna av SJ. Skillnaden mellan V och V3 var bland annat tillverkaren, Esslingen för V3 och Deutz för V (båda är tyska företag), och i övrigt en hel del smådetaljer, den största är väl att V hade blindaxeln mellan 2:a och 3:e axeln och V3 bakom den 3:e axeln.
Gammal 2011-01-06, 17:51   #77
Gunter 2
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Skicka ett meddelande via MSN till Gunter 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
V var de lok som TGOJ hade, dock så blev de aldrig övertagna av SJ. Skillnaden mellan V och V3 var bland annat tillverkaren, Esslingen för V3 och Deutz för V (båda är tyska företag), och i övrigt en hel del smådetaljer, den största är väl att V hade blindaxeln mellan 2:a och 3:e axeln och V3 bakom den 3:e axeln.
okej tack för svaret
Gammal 2011-01-24, 01:27   #78
stickanw
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard Träklumpen (VeTREE)

Nu har jag kört och rangerat med V3 loket några gånger, köpte Rw2 och har testat detta sedan jul och vilket har hållit mig undan från Trainz och kommer att kommenteras på annan plats. Men åter till loket, det är ett litet tufft lok gungigt eller snarare skakigt som det riktiga loket men inte tillräckligt pigt, känns lite segt när det axar med några få vagnar för jag kommer ihåg dessa lok som varvvilliga, kvicka i starten men inte särskilt snabba. De var dessutom mycket bullriga vilket inte framgår så tydligt, det gick knappt att prata i förarhytten för det skrammlade och skakade så mycket att man fick skrika till varandra. Men annars ett härligt lok med rätta utseendet och känslan på en svensk bangård.

Stickanw

(som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid
30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem)
stickanw besöker inte forumet just nu  
Gammal 2011-01-24, 11:33   #79
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stickanw Visa inlägg
Nu har jag kört och rangerat med V3 loket några gånger, köpte Rw2 och har testat detta sedan jul och vilket har hållit mig undan från Trainz och kommer att kommenteras på annan plats. Men åter till loket, det är ett litet tufft lok gungigt eller snarare skakigt som det riktiga loket men inte tillräckligt pigt, känns lite segt när det axar med några få vagnar för jag kommer ihåg dessa lok som varvvilliga, kvicka i starten men inte särskilt snabba. De var dessutom mycket bullriga vilket inte framgår så tydligt, det gick knappt att prata i förarhytten för det skrammlade och skakade så mycket att man fick skrika till varandra. Men annars ett härligt lok med rätta utseendet och känslan på en svensk bangård.

Stickanw
Det är enginespecen som Korvtiger gjort 328014:1010 som behöver justeras. Bra att du hör av dig om detta, för ingen av oss har haft nån närkontakt med orginalet. Skall snacka med Korvtiger! Ljudet är mitt bord och det går säkert att skrammla och bullra till mer!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2011-01-24, 17:51   #80
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Kul med folk som kan och har något verkligt att jämföra med, själv har man bara siffror och de säger inte alltid så mycket.

Tog en titt på engineconfigen och upptäckte att någon idiot (gissa vem! ) hade klantat sig med siffrorna, så att dragkraften var bara drygt hälften så stor som den borde ha varit. Passade även på att förfina lite och omarbeta för hand.

Ladda ned, skriv över den gamla och testa!
Bifogade filer
Filtyp: cdp v3 engine_v2.0.cdp (3.4 KB, 83 visningar)
Gammal 2011-01-25, 10:39   #81
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard Nytt motorljud

Har gjort ett nytt "slamrigare" ljud till V3. skriv över det gamla. Bifogar även orginal wav-filerna om någon hellre vill ha dom får man byta själv.
Bifogade filer
Filtyp: cdp SJ V3 Motorljud.cdp (3.38 MB, 69 visningar)
Filtyp: rar V3 orginalljud.rar (3.01 MB, 70 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.