![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill Du att V3 byggs och laddas upp? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 89.32% |
Tja |
6 | 5.83% |
Nej |
5 | 4.85% |
Antal röster: 103. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
V var de lok som TGOJ hade, dock så blev de aldrig övertagna av SJ. Skillnaden mellan V och V3 var bland annat tillverkaren, Esslingen för V3 och Deutz för V (båda är tyska företag), och i övrigt en hel del smådetaljer, den största är väl att V hade blindaxeln mellan 2:a och 3:e axeln och V3 bakom den 3:e axeln.
#77 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#78 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Nu har jag kört och rangerat med V3 loket några gånger, köpte Rw2 och har testat detta sedan jul och vilket har hållit mig undan från Trainz och kommer att kommenteras på annan plats. Men åter till loket, det är ett litet tufft lok gungigt eller snarare skakigt som det riktiga loket men inte tillräckligt pigt, känns lite segt när det axar med några få vagnar för jag kommer ihåg dessa lok som varvvilliga, kvicka i starten men inte särskilt snabba. De var dessutom mycket bullriga vilket inte framgår så tydligt, det gick knappt att prata i förarhytten för det skrammlade och skakade så mycket att man fick skrika till varandra. Men annars ett härligt lok med rätta utseendet och känslan på en svensk bangård.
Stickanw
#79 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
#80 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kul med folk som kan och har något verkligt att jämföra med, själv har man bara siffror och de säger inte alltid så mycket.
Tog en titt på engineconfigen och upptäckte att någon idiot (gissa vem! ![]() Ladda ned, skriv över den gamla och testa!
#81 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har gjort ett nytt "slamrigare" ljud till V3. skriv över det gamla. Bifogar även orginal wav-filerna om någon hellre vill ha dom får man byta själv.