![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Om jag har förstått dig rätt så har du följande version av Trainz: Version 3.1 Build 41844 (TS2009 - SP2). Korrekt? Och du har installerat allt enligt bifogade bild? -
![]() |
![]() |
#77 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Svenolov har laddat upp de senaste uppdateringarna till Xoa5:
se: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....52&postcount=1 och Xoa7: se: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....05&postcount=1 STLEB gm:
![]() |
#78 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jodå, det har jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu ligger Xoa5 för nedladdning. Själv väntar jag, med spänning, på BJ-versionen - GDG-Expressen. Jag vet att den kommer. Skall jag ta bort alla mina 29 (!) CDP-filar jag har för att installera senaste GDG-versionen?
Skall jag nu i avvaktan på DGD-Expressen installera Xoa5 för att senare bygga vidare? Vad skall jag ha mina 29 CDP-filer till. Papperskorgen? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Veteran
|
![]()
Nisse, du kan lungt vänta till EB kommer med GDG-varianten. Först kommer väl X5 i 50- 60-talsutförande, genom Svenolovs försorg, och då ingår väl GDG mellanvagn och sen är det fritt fram för våra konstnärer E&B att få till en ämabel hybrid av GDG-expressen. Om du vill ta bort gammalt eller ej får du avgöra själv, en hel del kommer att skrivas över eftersom de flesta kuids är samma i den nya "skarpa" versionen!
![]() |
#81 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag knäpper mina händer och lovordar dig, LAn. Jag har väntat, jag vet inte hur länge, just på att en sådan körpanelbild, som till Mg-loket, skall följa med varje lok.
En sådan panelbild är ännu viktigare i ett ånglok. Möjligtvis är vita bokstäver och siffror att föredra, kanske ett par punkter högre. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Okej, MG loket, och allt annat fungerar felfritt, det är bara X5:an som inte fungerar, tänkte att det kunde vara användbar information för er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hytten till X5 funkar inte för mig, får följande fel:
Error: xoa5hytt.gs(104) : variable max_voltmeterValue not declared, line 104. Error: xoa5hytt.gs(104) : cannot cast from float to , line 104.Error: Error: Error: xoa5hytt.gs(105) : variable max_kiloVoltmeterValue not declared, line 105. Error: xoa5hytt.gs(105) : cannot cast from float to , line 105. Scriptfel antar jag? Och sedan min misstanke är, vart hittar jag TS2010 EE build nummer förutom på launchern?
![]() |
#84 | |
Veteran
|
![]() Citat:
SJ Xoa5 Fhytt 3.11, <kuid:67375:100020> Om annars får vi anlita Svenolov!
![]() |
![]() |
#85 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Asset-kuid: <kuid:67375:100020> Alltid bra med att man säger till, så att ni kan rätta och förtättra! ![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Veteran
|
![]()
Jaha, det blir doktor Svenolov som får rycka in på jourtjänst märker jag!
![]() |
#87 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Hej Lan jag har suttit och laddat ner en dina saker idag men den ända som fungerar till trainz är din Resegodsvagn resten som man fins med på listan men går inte att placera utt på spåret. Hm..... Vad kan felet vara inte har din snygga X7a och vad heter den ????? Göteborgaren om du vet vilket tåg jag menar då de fungerar inte häller jag vill ha dina snygga vagnar och J loket till mitt trainz men det fungerar inte kan någon hjälpa mig eller ge tips på hur man löser problemet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |