![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
-Ja, det är sant. Jag är ju rookie efter att ha legat på latsidan i 12 år...
![]() 53% av stockholm_30.zip, 1 tim 12 min kvar... spännande. Kan man ju åka Sthlm / Uppsala... //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Vet ni om det går att köpa msts online som online download?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem
|
![]()
Nu är jag inte med, vad är "pärom" ???? Det är startikonen Du skall ändra egenskaper på.
//Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem
|
![]()
Hmm, jag har en CD som är 16 år gammal, men jag har hört ryktesvägar att det finns lite tvivelaktiga ställen att tanka ner MSTS... i och med att den inte går att köpa längre... Googla...
//Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#81 |
Medlem
|
![]()
Som sagt, det är Din startikon på skrivbordet, eller var Du nu har den, som Du skall ändra egenskaper på!!
//Wase . |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Medlem
|
![]()
det har jag med, fast jag inte kan hitta dom, tyvärr.
tror du du kan kopiera den ena *.exe filen och skicka den till mig? Ska jag fortfarande skicka rutten till dig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Medlem
|
![]()
Wase det snällt av dig men jag har haft 3 olika Asus datorar utan CD slot, därsom har jag kopierat MSTS vartenda gång, skrivbords ikonerna har jag inte tagit med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Medlem
|
![]()
Har Du MSTS installerat på datorn?
Om Du har det, kan Du gå in i det biblioteket där MSTS är installerat och göra en ny genväg som Du lägger på skrivbordet. Det är train.exe som Du skall göra genväg på. Högerklicka på train.exe och "nytt" genväg! Sen skriver Du i det som jag skrivit i egenskaper i den nya startikonen/genvägen.. Jag har MSTS ligger på G: disken så för mig blir det G:\MSTS\train.exe -toolset -mem:2048 Har Du annan sökväg skriver Du i den! //Wase
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-04 klockan 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Kan du köra själva MSTS kan du köra editorerna också. Det är samma exe-fil som simulatorn, train.exe. Nu är jag på jobbdatorn, men du ska göra en ny genväg till train.exe och efteråt lägga till -runeditor eller - toolset. Ibland fungerar den ena, ibland den andra. MSTS-logik...
![]() |
#86 |
Medlem
|
![]()
Det funkade med -runeditor!
![]() Tyvärr sluter programmet dock funka efter att ha laddat i ca. 1 sekund. "Microsoft Train Simulator 1.4 har slutat fungera..." Jag måste sakna en eller flera filer tror jag |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Medlem
|
![]()
OK, då kör vi lite logisk felsökning.
Börja med att ta bort -mem:2048 så att det bara står \train.exe -runeditor och prova det. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Medlem
|
![]()
Felsökning på kompabilitet - nu funkar msts.
- runeditor Msts laddar, dock inte msts editor and tools, utan bara vanliga msts haha! Undras varför den inte laddar editorn |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Medlem
|
![]()
Testa -toolset istället för -runeditor i egenskaper...
//Wase Edit: Det får inte vara mellanslag vid minustecknet - runeditor det skall stå -runeditor
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-04 klockan 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Medlem
|
![]()
Jag ber om ursäkt men jag har aldrig varit med om något liknande.
Msts är väldigt, väldigt ostabilt. 16 år med msts men aldrig detta här förrut. det har laddat en enda gång, och har slutat fungera igen nu fast jag inte ändrat på inställningarna. nu provade jag med toolset, sen kom det upp en ruta med texten "krävs minst 1024x768" för att köra detta programmet. Jag ber om tålamod medans jag undersöker detta närmare |
![]() |
![]() |