![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Tack för alla tips!
Nu har jag fått ordning på hjullagren. Tufftuff: Tackar så mycket för buffertritningen, den kommer jag att ha användning för. Detta är förhoppningsvis inte den sista vagnen jag gör. mvh .... Mats |
![]() |
|
![]() |
#2 |
|
![]()
Dags att skriva lite igen.
Nu börjar vagnarna närma sig det slutliga utseendet. Håller på att testa vagnarna för att se om dom håller måttet. Just nu ser dom i alla fall ut såhär. mvh .... Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Mycket snygga vagnar Mats ![]() ![]() Tycker om dom två nedre som är sådär lagom skitiga och använda, precis som i verkligheten. Hoppas att man snart kan se dom rulla i TRS 2004. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Tack för dom vänliga orden.
![]() Jag försökte smutsa ner dom två övre också, men det såg bara löjligt och tillgjort ut. Jag kunde bara inte få det snyggt, bildbehandling och jag går inte så bra ihop. [xx(] Så då bestämde jag mig för att ha två rena och två smutsiga vagnar istället, så får man välja vilka man vill använda. Alla kommer dock i samma paket. Ja, jag skulle också gärna vilja se dom rulla i TRS2004. Kollade brevlådan idag igen utan resultat. Men i morgon kanske ... [8D] mvh .... Mats |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Hallå!
Nu börjar det bli dags att avsluta den här tråden, i alla fall för mig. Jag gör det med en bild på något som ni säkert aldrig sett förut. [ ![]() Allvarligt talat så blir det nog inte så många fler bilder på dessa vagnar i och med att dom äntligen börjar anta sitt slutliga utseende. Ville bara tacka alla inblandade i denna tråd för all hjälp och allt stöd jag fått här, och ett speciellt tack till emges för hans hjälp med att få vagnarna lastbara i TRS2004. Nu återstår bara lite finjusteringar och själva packningen och sedan ska dom vara klara. Börjar bli dags att fundera på vad nästa projekt ska bli. ![]() Tusen tack, mvh .... Mats PS: Observera vilka snygga svenska spår som ingår i TRS2004. Snyggt jobbat! ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
De vogne ser virkeligt kanon ud!!
Glæder mig til at komme ud og køre med dem i TRS! ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Ojoj vad snygga dom blev Mats dom ser värkligen läckra ut
![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Håller med. Ursnygga vagnar!!! ![]() ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
Oj vad många snälla ord. [:I]
Jag får hoppas att det låter så även efter att ni har provkört dom. [8)] Samtliga vagnar är i alla fall levererade nu och genomgår en sista kontroll innan dom släpps ut på banorna. Här är en bild från leveransen av dom tre sista vagnarna. god natt .... Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Det har varit kul att se dina vagnar växa fram. Jag har tyckt att det har varit magert med svenska tankvagnar tidigare.
Jag tycker det vore som grädde på moset om vagnarna kunde användas, fyllas/tömmas från/till "svenska" cisterner. Dvs en riktig oljehamn! |
![]() |
![]() |
#12 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej Mats
Har du flere tekniske data på dine flotte tankvogne - længde, akselafstand, vægt, byggeår mv.? Jeg vil undersøge, om danske firmaer har haft en eller flere af disse vogne i deres vognpark. Med venlig hilsen Tommy Nilsson Jernbanen.dk |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]()
Hej Tommy!
Så mycket data över vagnarna har jag faktiskt inte. [:I] Men följande har jag gått efter vid bygget. [u]Vagn 1, kort modell:</u> Längd över buffert: 9,0 m Axelavstånd: 5,0 m Tankvolym: 23,05 kubikmeter Vikt: 10400 kg [u]Vagn 2, lång modell:</u> Längd över buffert: 10,0 m Axelavstånd: 6,0 m Tankvolym: 26,09 kubikmeter Vikt: 11500 kg Vikt och volymdata är sådant jag försökt läsa mig till på bilder av vagnar så det är nog inte riktigt exakt, men ganska nära. Vad gäller byggår så vet jag inte heller exakt, men enligt uppgift så är det -30 -40tal. Förresten, kan någon förklara för mig vad vikten syftar på? Är det själva vagnen, vagnen+last eller bara lasten? Kanske borde ha tagit reda på det innan jag gjorde dom. ![]() hoppas att detta hjälper dig något. mvh .... Mats |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Min pivot försvunnen från Gmax | LokKalle | 3D-design - Trainz | 3 | 2005-08-17 19:04 |
Gmax fråga | Arre | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-02-09 17:05 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |