![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#916 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Tack för kommentarerna!
![]() Vad Jan har för planer för rutten i framtiden vet jag inte. Just nu bygger han på Flåmsbanen. Personligen skulle jag mycket gärna se VBSR förlängd norrut om Hamar, Lillehammer, Dombås och kanske till och med Trondheim! Finns det något bättre än Dovrebanen?? ![]()
![]() |
#917 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Kansje blir det til slutt hele Europa? Håper iallefall på Bergensbanen og opp til Trondheim.
Flåmsbana blir kjekt. Har reist der i virkeligheten. Det blir vel ikke så bra med landskap i spill, men kjekt blir det nok! Går det an i kombinere ruter i Train Simulator? Vet at det gikk an i Trainz. Men jeg mangler noen consister. Type 70.05 i den ene. Vet ikke hva den andre krevte. Har togsettet, men ikke consist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Veteran
|
![]()
Det går att kombinera, och jag har faktiskt gjort det med VBSR. Jag hackade av allt öster om Kristiansand och uppdaterade det medan Jan byggde på den västra delen. Sedan var det "bara" att sätta ihop med ett program som heter TSUtils. Sedan gick det åt några veckor att laga korrupta databaser...
![]() Problemet i MSTS är att rutterna måste ligga perfekt placerade i förhållande till varandra för att gå att koppla. Vill man till exempel koppla Trollhättan_light med VBSR blir det lite problem, eftersom Trollhättan ligger lite annorlunda placerad än VBSR. Man skulle alltså få lov att bygga om den ena rutten i änden där de ska kopplas. Vill man sätta ihop Trollhättan med VBSR skulle man tex få lov att bygga om Ski - Oslo för att få det att gå ihop. ![]()
![]() |
#919 |
Medlem
|
![]()
OK.
Takk for infoen. Men har du consistene eller vet du hvor jeg kan laste ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
Veteran
|
![]()
![]() |
#921 |
Medlem
|
![]()
Det var der jeg lastet ned settet. Ingen consist der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hallå där! Det diskuteras i fel tråd tyvärr. Hoppas inte att Jan tar illa upp.
Skapa ny tråd istället och fortsätt diskutionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 |
Veteran
|
![]()
Dessa är de enda jag har på datorn, se om de fungerar!
![]()
![]() |
#924 |
Medlem
|
![]()
Takk, men det var feil. Det jeg leter etter er Type_70_05 Enkeltsett (eller noe lignende).
Hadde jeg fått editoren til å funke, kunne jeg lagt denne selv (med å gi den samme navn)? - Mangler jeg en fil eller noe siden editoren ikke fungerer? Senast redigerad av Smaen den 2013-01-07 klockan 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Start/Microsoft Games/Train Simulator/Train Simulator Editors & Tools.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Og her er consistene.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Medlem
|
![]()
Takk og takk!
Det var slik (den ikke fungerende) snarveien min til editoren så ut. Spillet starter bare! Har jo den siste -runeditor, men det hjelper ikke! Starter jeg snarveien i Start\Programmer\TrainSimulator\Tools and Editor, får jeg bare en error! Fungerte jo før! _________________ Edit: Consiten var feil. Citat:
Edit2: Kan du laste opp snarveien din? Har samme plasering som deg. Takk ![]() _________________ Er det noe feil med denne?: "C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Train Simulator\launcher.exe" -runeditor Ser rett ut synes jeg. Er den det? ![]() Senast redigerad av Smaen den 2013-01-08 klockan 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Veteran
|
![]()
Jag vill bara upplysa alla lite om hur framtiden för VBSR ser ut!
![]() Som ni säkert har sett, bygger Jan nu på Flåmsbanan. Jag kommer därför att bygga på VBSR under en tid framöver. Min byggtid kommer alltså att delas mellan Stockholmsrutten och VBSR. Jag bygger helt enkelt på det jag känner för. Vad är då aktuellt för VBSR?
![]() |
#929 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
![]()
gøyt å høre at du fortsetter å bygge, ka med å forlenge banen til trondheim?? eg vet det tar tid men er no bare et spørsmål
eg har no kjørt fra stavanger til vennesla i dag eg, savet på vennesla da var kl 1700 så blir nok natten før oslo, men det ska eg ta i morgen, har fridag nydelig når det er til å møkne å stjernene kjeme frem, tenker med meg selv, ja da er det godt å ha lys på toget:-) MEN STÅ PÅ DET ER EN GOD JOBB DU GJØR Å JAN DET BLIR GØYT MED FLÅMSBANEN, eg så en bok i bokhandelen om flomsbanen |
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Veteran
|
![]()
Jo visst skulle det gå att bygga till Trondheim. Dovrebanen är en av mina drömmar i MSTS... Tack för de trevliga kommentarerna!
![]()