![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hmm
Hade en gammal M unit kvar. Testar att ta bort den och ska se nu
![]() |
#92 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det berodde på stationen.
Ska byta ut den nu. Än en gång,mycket bra arbete,jag är imponerad!! ![]() ![]()
![]() |
#93 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Tack!
Medan du kollat problemet, jag tycker att jag gick en små misstag som kan gör en problem med download station. Jag glömt att uppdatera "kuid table" i C20 M config fil. Jag ska uppdatera C20 igen ikväll tror jag. Den ska ha nytt scripted körkontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Toppen
![]()
![]() |
#95 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag suttit hela kvällen och hjälpt David med felaktiga saker. Lycka till nu David!
![]()
![]() |
#96 |
Medlem
|
![]()
Tar mig friheten att tala om att v0.4 är släppt. länk finns i topicen på Aurans forum.
![]() |
#97 |
Medlem
|
![]()
man kan hämta beta4 nu.
jag har fixat kuid table ock det finns ny körkontroll. Körkontrollen fungera jättebra med TRS2004 med finns någon problem med TRS2006 (its jerky in 2006). Jag vet inte varför det gör det. Ändå, även om det fungera inte perfekt med 2006, man kan bromsa och accelera med kontrollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Nu fattas bara riktigt ljud, tänker på riktigt accelareationsljud och retartionsljud också samt dörröppning/stängning, så får man allt verkligt. Även kunna öppna dörrar på "vanliga" plattformar med knapptryckningar, har endast sett att man kan stänga dörrar med en knapp, men då vid en passagerarstöd station?! Skulle också vara bra om dörrar kunde öppnas i Berlin U-bahn, står också kvar där i evighet sen på stationen, då tåget inte vill röra på sig igen.
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2006-05-07 klockan 02:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
En annan infallsvinkel på detta borde kunna vara följande: Eftersom det verkar som om denna bana använder egna trackmarks (alltså inte TRS orginal) så borde det väl fungera om man: 1: Avinstallerar dessa trackmarks i CMP 2: Startar banan i Surveyor och väljer "Delete Missing Assets" i menyn 3: Sparar banan under annat namn Sedan kan man installera alla trackmarks igen för att få orginalbanan att fungera. Jag tror att det borde fungera i alla fall. Avslutningsvis så vill jag bara säga: Riktigt fin C20 SVoyager!! ![]() Du har just gett mig inspiration till ett tunnelbanebygge. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#101 |
Medlem
|
![]()
kvällens arbete på 3dmodellen.
http://www.svoyager.com/files/bilder/opening.jpg http://www.svoyager.com/files/bilder/closing.jpg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Mycket bra gjort!
När släpper du denna nyare version tror du?!
![]() |
#103 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vad bra!
Då kan man öppna dörrarna manuellt eller?
![]() |
#104 |
Medlem
|
![]()
Gissa
![]()
![]() |
#105 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005