Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-15, 22:41   #91
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hur verkligt det kommer se ut beror på hur mycket hjälp jag får, samt om det går att göra i MSTS. Som jag sagt tidigare kommer inte allt som finns i verkligheten att vara med. Jag skulle vilja att alla stationer var riktiga (eller väldigt lika?) och vissa andra byggnader.

Men troligtvis kommer dom att inte vara det, då jag inte kan Gmax. Däremot kan man ju byta ut dom senare, när jag lärt mig Gmax. För jag ska lära mig det!

Det jag behöver hjälp med är bilder, spårplaner m.m. Allt som har med denna rutt att göra! Jag har tidigare skrivit vad jag har och vad jag behöver!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-25, 22:41   #92
mikaelw84
Member

Skicka ett meddelande via ICQ till mikaelw84
Standard

Tja! Vill ni även ha med Tvärbanan och Nockebybanan kan ni säga till. jag har linjekarta över dessa två bannor. men jag känner inte till några avstånd =(

Mvh:
Mikael

mikaelw84 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-26, 20:00   #93
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tvärbanan och Nockebybanan kommer nog inte att vara med (inte från start iallafall!). Men lägg upp kartorna, kanske någon som är sugen på att göra dom!?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-31, 18:39   #94
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Standard

Pierre.
Kanske den här kartan kan hjälpa dig lite. Även om inte antalet spår stämmer vid Centralen, så ser man i alla fall hur järnvägen slingrar sig fram genom Stockholm.

http://www.map.stockholm.se/kartago/kartago_fr_sth.html

Gå in på stadsmuséets byggnadsklas eller vad det står. Rakt upp i mitten ungefär. Står väl Stockhomlskarta först, finns mer inunder fliken och zooma sen där järnvägen går fram.

Bengan.

Bengan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-31, 19:46   #95
DJTimboy
Medlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Men Hagalund måste väl vara med på rutten va?

Med vänliga hälsnignar
DJTimboy
DJTimboy besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Önskelista för nästa STW skiva marcusjm Trainz - Allmänt om Trainz 6 2004-07-23 21:16
Ändrade färger i Körmonitorn och Nästa Station. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-06-26 23:40
Nästa grafikstandard? Mazz MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-12-04 16:16

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56.