![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1051 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Alla autopiloter kör ALLTID i DCC-mode, så det borde inte vara någon skillnad. Fråga: Ändrar du egenskaperna för C20 när man använder en autopilot och/eller när man kör i DCC-mode? Det ska vara samma egenskaper för en autopilot som när man kör i DCC-mode!
![]() |
![]() |
#1052 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag har ändrat det lite. Dem bromsar mer nu så dem ska inte "overshoot" stationer längre men det betyder att bromsstyrka blir orealistisk på DCC
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
När kommer 1.21 ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Medlem
|
![]()
snart. i helgen. Men det är inte en stort release, bara små bugg fixar, man behöver inte absolut att nedladda den "if the bugs dont bother them".
SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Medlem
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-11-10 klockan 03:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 |
Medlem
|
![]()
autopilot uses DCC physics.
if DCC cant brake at stations in time, then AI wont be able to either. DCC works fine on flat ground but having hard time on slopes. If you go full speed with a 3c20 long train with a track with a downward angle just before entering a flat station, the train wont brake in time, because of the angle. On flat ground, it brakes fine (myself i was always testing this on flat until someone told me that the train was overshooting, so i tested and saw that the train defenatly doesnt respond the same way on slopes, not the same way as cab is anyway). So i tried to find a good fix for that, searched a good deal to find some sort of explanation. I found a partial answer: read this post from andy: http://forums.auran.com/trainz/showp...50&postcount=4 But still, it doesnt explain evrything. Boosting DCC braking provides a good fix for the time being, i have better things to work on than spending 300 hours trying to fix some weired DCC issue. An easy fix is in order, wich is what i did. CAB is priority. If you do however know what can affect this, im most defenatly open to discussing a fix!! Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-10 klockan 04:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag har upptäckt en till bug... Om du ställer in nödöppnaren för hyttdörrarna så får de sitt gamla utsende alltså den tjocka varianten... om du ställer tillbacka den till autoöppning så får den den nya smala varianten...
![]() |
#1058 | |
Medlem
|
![]() Citat:
But the train must work with autopilots. If not, it will be impossible to make up scenarios. As you said, an autopilot uses DCC physics. That was my point too.
![]() |
![]() |
#1059 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
The part that i cant really figure out is that, the train will brake fine on flat ground but almost not on slopes. Evrytime i try to find a logical solution to it, i always come back to the same question (why is it barely braking on slopes but braking good on flat). In CAB mode, when braking on slopes, it brakes a little slower yes but much stronger than DCC does and its using the same brakes as DCC, i dont know however what values DCC uses for that brake. Myself i go up to 4 but maybe DCC goes between 0 and 1 but that still doesnt explain why its braking good on flat and not on slopes. Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-10 klockan 19:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 |
Medlem
|
![]()
Svoyager, skulle du kunna lägga till ett ljud på den svarta knappen på mikrofonen?, Du vet den där ljudet innan man stänger dörrarna...
OBS! Om du inte förstår, så säg till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1061 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Medlem
|
![]()
Det var det som jag menade, men jag visste inte ordet...
att när man trycker på svarta knappen att då det ska komma utrops ljud... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 |
Medlem
|
![]()
jag upladdar 1.21 nu.
när man trycka på svarta knappen ska det spela "ding ding ding" och det ska försöka att spela utrop.wav fil (den är tomt just nu men ni får spela in din egen utrop och ersätta filen. så ska du höra din röst efter ding ding ding). ![]() SV edit: gjort! Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-11 klockan 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Medlem
|
![]()
ska det stå 1.21 eller 1.2?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Medlem
|
![]()
det stor 1.2 i filen, jag har inte ändrat det.
edit - misstag, jag skulla ha ändrat det. Jag ska göra det ikväll. Förlåt Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-11 klockan 20:34. |
![]() |
![]() |