![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1111 |
Medlem
|
![]()
Ändrar du vyn ett steg åt vänster (flyttar dig mot dörren på vänster sida) så ser du knappen, den sitter till höger ca 1-2 cm om den knapp som syns på din bild.
Hälsar Bengt
![]() |
#1112 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
lite nyheter om vad jag arbetar på just nu på c20:n.
www.svoyager.com/felpadata.mpg Det finns mycket kvar att göra förstås. Ni kan ser det på videon att det finns många konstiga saker men det visar att dataskärmen kan visa en fel meddlande när nånting fel händer (t.ex, nödbroms knapp) och att man kan trycka på kvittering display för att (acknowledge?) den. att kvittera == to acknowledge?? Det visar att allt det här är en början, jag måste ändra ljud filen också för jag har bara tog den som jag hade inspelat under c20 hyttåkning och det var full fart när det hände (vi provade nödbromsen från full till stopp), så jag måste ta bort alla "unwanted sounds". Jag måste också fixa dataskärmen för alla information från det huvud skärm tas inte bort, osv osv. Jag provar nånting med det som kan vara "useful" med några andra saker, som t.ex. kunna ändra tågsnamn. *hint hint* ![]() SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
kupe belysnings knappen sysn ej i hytten se bilden
hur gör jag fö kunna ladda ne den på stå jag bara få ladda ne 100 mb per dag det vissa sker som saknas i spelet |
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Du vet säkert fortfarande inte hur man rör sig runt i hytten...
Tryck å eller ´ för att röra sig runt i hytten...
![]() |
#1115 |
Medlem
|
![]()
så hytt belysnings knappar ut men det finns ingen knapp för kupe belysning mågngar svar mig det ska sitt brev den c cm men det gör den inte jag se bra halva hytt belysning men det funger vdrida den ändå men ja se ej kupe belysningen knappen
vad är det för på spelet tala om vad ska gör för lösa det problem ha ldda hem c20 från http://www.svoyager.com den fil jag ladda hem heter C20 v1.21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men det blir kortare bromssträcka om man lägger körspaken i nödbromsläge. Det beror på att när man nödbromsar med körspaken bromsar vagnen med både luft- och motståndsbromsen medan den bara bromsar med luftbromsen när man trycker på Nödstopp. Det skiljer c:a 5 sekunder från full fart till noll, vi provade båda sätten. Det känns också skillnad, när man trycker på Nödstopp är upplevelsen att ingenting händer på ett par sekunder medan nödbroms med körspaken känns direkt. Själv satt jag med ryggen i körriktningen när vi provade och kände helt klart skillnaden i bromsförlopp. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 |
Medlem
|
![]()
knappen för kup belysninge skans i min hytt raför då behöve rjag ladda ne någon mer för att jag ska kunna se den det enda jag ha kva nu för få belysning i vagnar sen kan jag hämt upp folk ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Efter att ha dekrypterat ditt inlägg är svaret nej, du behöver inte ladda ner något mer för att omkopplaren ska synas och fungera, du behöver "bara" lära dig hur man hanterar kamerorna i hytten och det har du redan fått ett tips om tidigare i tråden. Vad gäller att ladda ner stora datamängder från Aurans DLS finns det något som heter First Class Ticket (FCT) som kostar mindre än 100 kr/år. På inloggningssidan till DLS finns en länk till beställningsrutinen. Rekommenderas! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 |
Medlem
|
![]()
kupébelysningen knappen syng ej brevid kanppen för hytt belysninge det kupébelysningen knappen jag problem se se den ej jag undra raför fast jag ha ladda de senst c20 tåget så vad måste jag göra få det att fungera
jag ha fått tåget åka nu men jag ha problem med kupébelysningen |
![]() |
![]() |
![]() |
#1121 |
Medlem
|
![]()
Men snälla, rara!
Fattar du inte vad som står i mitt inlägg?? EDIT: http://www.e-buzz.net/forum/showpost...postcount=1119 //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Medlem
|
![]()
JA ag festå vad du skriv men jag se inge knapp gjord en bild med en pil visar hur jag menar jag festå inte vad det för fel påmitt hytt när jag inte se kupébelysningen knappen skriv svar sen se jag bara halva panel för hytt belysnings knapp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag och flera andra har svarat dig och förklarat hur du ska göra!! Om du inte fattar nu kommer du aldrig att fatta!! //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 |
Medlem
|
![]()
Perra53 gör precis som jag skriver:
Du ser detta ![]() Tryck knappen Å eller ´ (en gång) så du flyttar dig till vänster då skall du se detta ![]() Och zoomar du in så ser du detta (med scrollhjulet på musen om du har ett sådant) ![]() Knappen "Tåg" tänder belysningen inne i tåget (knappen till höger alltså) Men det fungerar inte om du inte har startat upp tåget först. Hoppas du lyckas nu!!! Hälsar Bengt
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se Senast redigerad av Bengt74 den 2007-11-17 klockan 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
Medlem
|
![]()
jag se bara knappen för hytt belysningen och inte för kupe belysnings kanppen se jag ej och en fråga krävs det någon servicepacket för det ska funger eller ...
jag använde rmig av trainz dvd spelar det någon roll vilken version av trainx 2006 men ha ... |
![]() |
![]() |