![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1126 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Men snälla nånn!
A: Om du ser hyttbelysningsbrytaren men inte kupébelysningsbrytaren tror jag inte att problemet ligger hos tåget eller hos ditt TRS.... B: Det finns sällan någon anledningar att INTE uppdatera till senaste servicepack, gäller även resten av din dator. Uppdatering av drivrutiner m.m. klarar du dig inte utan om du inte vill gå tillbaka till en P2 med 16 mb ram, typ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
jag 1 gb i ram minne och grafik kort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hälsar Bengt
![]() |
![]() |
#1129 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Medlem
|
![]()
He says he have got the train to move, and that is that hard part
![]() //Bengt
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se Senast redigerad av Bengt74 den 2007-11-17 klockan 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Give it up, he is never going to understand what you write anyway! But feel free to waste your time on a lost cause....... //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
Medlem
|
![]()
OK
//Bengt
![]() |
#1134 |
Medlem
|
![]()
Lite mer igen.
www.svoyager.com/tagnummer.jpg Möjligt att välja tåg nummer och vagn typ (A eller B). Tack till svenolov, "i did a lill reverse engineering". Han hjälpte mig med att kunna välja destination nummer från surveyor och med det kunde jag förstår bättre hur det "property window" fungerar så har jag gjort en list med tåg nummer/namn och gav möjlighet att välja vagn typ. mycket mer finns kvar att göra. skripta nånting för att tåget ska välja nummer sin själv (utan att välja samma nummer två gånger), ändra texturer för att nummer/namn ska visa på tåget (samma "method" att jag har provat med dataskärmen igår). skripta nånting för att tåget ska välja vilket typ (A eller B) det är, osv osv osv. Things are shaping up, its gonna be cool! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Riktigt snyggt!!
![]() Äntligen kan man ha olika nummer! ![]()
![]() |
#1136 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
jag fått belysning nu i vaganerna allt funger jag undra över en knapp som är på samma sida som nyckel vad den till för jag letar efter nån beskrivning över de olika knappana i hytten men ha ej hitta någon..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Medlem
|
![]()
Just ignore this guy!
He is a nut case not worth wasting time on, he will go on forever with his questions.... //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Medlem
|
![]()
har gjort skript delen som ge tågnummer automatisk till tåg (det också kollar om nummeret är redan användat på ett annat tåg och det också ge "A" eller "B" typ på varje A/B vagn.)
man måste ha en "valid" tåg. A-M-B (inte nånting konstig som A-M-M-B eller A-B). Nu behöver jag att skapa texturer för varje namn och varje nummer. Ska ta mer tid på den del. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
När blir den nya hytt dörr på passagerare sidan klar?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |