![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1171 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
C20- A-B unit 171003:1:12 C20 M unit 171003:2:12 Ska det stämma? Edit: Nu funkar allting, tack som f** till dig Lars å Svoyager! ![]() Senast redigerad av Sparkfot den 2007-11-20 klockan 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Har du installerat TrainzObjectz? EDIT: Eftersom du har TRS2004 ska du inte glömma att trycka på L-tangenten innan du brakar in i tunnlarna.... L-tangenten tänder helljuset. På med hörlurarna, skruva upp volymen och upplev C20 så nära verkligheten du kan komma just nu! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-20 klockan 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Alltså får det bli hörlurar..... //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jag tror att det är det han jobbar med..
![]()
![]() |
#1179 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Skulle nån kunna hjälpa mig? Jag hade version 1,1..Sen ville jag installera 1,2 men jag kan inte få upp content manager plus.Det kommer ett felmedelande: Content Manager plus har sött på problem....
Jag kommer inte in där så jag kan inte installera 1,2..Det verkar som om mitt OpenGL inte fungerar.. Vad ska jag göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1181 |
Medlem
|
![]()
HEJ! SVOYAGER!!! Hur går det för dig och är tanken verkligen att man ska kunna ha t.ex ett tågsätt med nio olika namn, ett på varje vagn typ:
Agnes, Astrid, Anton, Gustaf, Birger Jarl, Lars, Hans, Karin och Hugo eller så där? Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du kan ha max 3 C20 i ett (trafik)tåg
![]() |
#1183 |
Medlem
|
![]()
Ja, jag menar alltså nio vagnars tåg med ett namn på varje vagn är det det man ska kunna ha om man vill t.ex Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och Rc1166 har helt rätt, i ett trafiktåg får det finnas högst 3 C20 (annars får tågen inte plats på stationerna). Inom depåområde får ett C20-tåg vara max 6 vagnar långt. Kopplar man längre tåg kan styrsignaleringen genom kopplen gå förlorad och då kan vad som helst hända med tåget. I samband med bärgning av en trasig vagn kördes (år 2005) ett 4-vagnars C20-tåg Alvik-Högdalendepån. (Jag var ansvarig för transportplaneringen). Att det gick att göra berodde på att det i SL TRI Tub inte står klart uttryckt hur många vagnar som får ingå i en vagntransport eller bärgning. Ett fall av pragmatisk regeltolkning. EDIT: Anledningen till att ett C20-tåg inte får vara mer än 3 vagnar långt är också att alla bryggor (sidospår) är anpassade för den tåglängden, det motsvarar ett 8-vagnars tåg med de "gamla" vagnarna. EDIT2: Jo, jag vet, Tub3 är anpassad för 10-vagnarståg med de "gamla" vagnarna. 10-vagnarståg lär bara ha förekommit vid några enstaka tillfällen i samband med fotbollsmatcher på Råsundastadion. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-25 klockan 02:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 |
Medlem
|
![]()
Tack för informationen, alltid lika trevligt att få svar på detta forum. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |