![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
Ser fin ut den der. Fin jobb med texturer
![]()
![]() |
#107 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Näe Marcus, det ser inte alls okey ut, det ser helt enkelt för*bannat BRA ut
![]() ![]() Sen kan nog Bengans bilder komma till användning, så går det nog att få till en "guling" (eller två) oxå, så småning om ![]()
![]() |
#108 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
*dräggel* vackert Marcus, längtar att få brumma runt i det "snart"
![]()
![]() |
#109 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Arbetat vidare med texturerna på loket, men finns fortfarande en del som ska finslipas och arbetas vidare på.
Men jag tänkte att jag skulle visa ett par bilder på loket i sin helhet så att ni får en övergripande bild. Texturerna framstår dock som rätt suddiga på bilderna, men jag beskyller detta på renderingen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ni ser bland annat hur jag använt mig utav bumpmaps i modellen på bilderna ovan. Kritik mottages gärna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Vackert. Inte mycket kvar nu för att se den på spåren!
![]() |
#111 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
Ser veldig bra ut, men mangler vel kanskje noe vesentlig for å gå trekke tog ? Dette ligger vel kanskje i planene ?
![]() Banverket Produktion - logoen virker utydelig fra denne vinkelen, er den mer tydelig frammefra ? Hvis du har litt "High-res" bilde av logoen kan du jo gjøre det samme med logoen som skiltet på siden av loket ? ![]()
ocvn Senast redigerad av ocvn den 2012-05-08 klockan 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Jag har för tillfället valt att ej lägga till det i meshen då tanken är, att när jag får tid och ork att få ut åbäket i trainz så ska jag ha laggt till dom nya standard kopplen och sedan får jag se hur jag väljer att göra det för RW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Strålande snyggt jobbat
![]() Bumpmaps hjälper verkligen till att framhäva vissa detaljer, inget snack om den saken.
![]() |
#114 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Kan bara instämma i kören av beröm, ser för jäkla snyggt ut Marcus!
![]()
![]() |
#115 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
Oh la laaa va sexigt det blir
![]()
![]() |
#116 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
ps supersnygg modell /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Förbaskat snyggt, Marcus.
Det stod en TB uppställd i Sundbyberg idag. Stannade till och tog lite bilder. Tyvärr, så började det ösregna mitt i allt, men kanske något av detta, går att tas tillvara ändå. Har slängt upp bilderna i min Dropbox, som du finner i länken nedan. Hojta till, när det är nedtankat, så att jag kan rensa ut min Dropbox sedan. http://dl.dropbox.com/u/24531880/TB%20Sundbyberg.rar
![]() |
#118 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag tackar så mycket för bilderna!
Dom kommer vara väldigt användbara då jag förtillfället renoverar boggien som jag själv ansåg behövde ett ansiktslyft. /Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Tidigare v10
|
![]()
Suttit hela dagen och kämpat fram och tillbaka med att få in loket i Trainz, och kan nu konstatera att det inte går något vidare alls haha..
Loket går bra, så jag kan se vad som behöver korrigeras på korgen. Men boggiern går käpp rätt åt H****E.. Oavsett vad jag gör för att avhjälpa problemen så kvarstår dom eller blir värre.. Så jag kan konstatera att jag personligen inte är något vidare på hela proceduren med att importera modeller.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |