![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Totte!
Vill man ha nåt, så får man ge nåt... Du bor ju i närheten av Edet. Kan inte Du ta din kamera och åka ner, plåta lite fasadbilder på byggnaderna? Det som finns tillgängligt på internet är under all kritik... så ska vi se vad som kan åstadkommas... Ju fler bilder är bättre, då man kan nåta ihop till en stor textur... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Jag vågar inte gå in i förbjuden område SCA för att ta bilder. Det är hög stängsel runt om. Går det inte bra med sketchup till simulator? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
|
![]()
Då får man skicka dem en mail och fråga om en studiebesök? Berätta vad du gör och att du vill ha deras tillstånd att ta fasadbilder på deras byggnader för denna simulator!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Hej Totte...
Tro inte att Du kommer undan, hehe... Vid 1 kan Du ta en bild på hela fasaden, utan att gå in på SCA området. Om du tar bilden precis vid staketet bredvid motorvägen, så ser det ut som att marken ligger lite högre än omgivningen. Försök att zooma in byggnaden. Vid 2 längre fram mot byggnaden, kan Du ta bild på fasaden, så att vi får detaljbilder på Plannjaplåten (typ 20x20m) som sitter på väggen. Om Du kan få fram bra bilder på denna byggnad så kan vi använda bilderna till resten av ALLA de byggnader som finns inne på området!! Logotyper och varumärken finns på internet... ![]() PS/ När jag gjorde min Dalaresa, från Älvdalen ner till Avesta Krylbo, så fotade jag väl över 400 bilder. Så ju fler bilder du fotar desto bättre!! /DS .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2017-12-08 klockan 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har ingen riktigt kamera. Kanske går bra med min mobil Samsung 7.
Kanske med hög upplösning istället för zoom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Prova att fotografera en byggnad i närheten innan du far iväg till Edet. PM:a mig dessa bilder, så ska jag ge dig en hint om det fungerar med Samsung7:an... Lycka till Totte!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Medlem
|
![]()
Sådär Totte!
Din orginalbild lite förminskad, samt den textur jag har gjort med hjälp av din bild. Lite pyssel i Photoshop att räta upp byggnaden samt få bort alla träd mm. Det går alltså att använda mobilen med hög upplösning om man fotar rätt!!! ![]() Såå, nu ska jag bygga lite 3D-objekt... Leverans troligtvis nästa helg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Hedersmedlem
|
![]()
Härligt!
![]() Högsta upplösning för min mobil Samsung 7 är på 4032x3024.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-12-10 klockan 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kul att höra att det löste sig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Oj, det var länge sen. Jag har tålamod att vänta, men inte åldern. Många dör i min ålder. Jag väntar på byggnader Skälebol-omformarstation, Gbg-station, gångbryggor Älvängen, Nol, Surte och Öxnered. Hoppas att ni sätter igång. Trollhattan har stått stilla alldeles för länge. Marmar, kan du bygga Uddevalla station?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2018-04-22 klockan 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag har frågat Wase och Mazz m.fl. och de säger att du ska klara av själv. De tar inte emot dina objekt för export till TS. Försök fixa det du! Studera ordentligt hur du ska göra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nä, jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte alls är sugen på att jobba med andras grejjer, det kan lätt bli mer jobb än att göra det själv från scratch... och då har originalbyggaren inte lärt sig nått alls...
marmar, försök och ge dig på att bygga för export och sen exportera det också. Gör först nått grovhugget om du inte gjort nått förr, så du får grepp på syntax och metoder. Det finns ju gott om tutorials på nätet. Strular det, så förklarar du problemet här, så kommer du vidare sen. Det blir så oerhört mycket roligare att bygga om du även exporterar själv, då kan du göra modellen redan från början på ett bra sätt för export. Lycka till och jag ser fram mot dina försök! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
Absolut, min intention var inte att andra ska/måste göra detta åt mig utan menade bara att om objekten verkligen behövs just nu så kan jag inte hjälpa till med den delen (exporteringen) för tillfället utan det jag kan bidra med är 3D modelleringen.
Jag kommer såklart eventuellt kunna lära mig det till slut själv och all er hjälp kommer uppskattas men jag har bara för tillfället verkligen ingen möjlighet att ta tag i det själv (använder en Macbook, har nationella prov på gång osv), men tillslut kommer jag definitivt kunna klara det! ![]() |
![]() |
![]() |