![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#121 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Suveränt jobb, rely, i vanlig ordning
![]()
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Tack för vänliga ord!
![]() ______________________ Var är vi? ![]()
![]() |
#123 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Stordalen?!
![]()
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
Lite mer från Stordalen.
![]()
![]() |
#126 |
Medlem
|
![]()
Förstår att det där sliperslagret behövs! Jäklar vilken takt du bygger i
![]() ![]()
![]() |
#127 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag tror att det var i samband med det som man rev flertalet byggnader i Stordalen. Sen vet jag inte om jag bygger så snabbt egentligen. Har anlagt ca 5 mil spår på ett år, landskapet är ju inte så "knepigt" egentligen då det "bara" är massa träd och buskar. Klippa och klistra gör processen ganska "enkel". Jag hade tänkt bygga Bohusbanan innan jag plockade upp Malmbanan, men det föll på att det är enklare att bygga skog än stadsbebyggelse. ![]() Sedan så är det maffigt med malmtåg också.. Saknar dock "flexibilitet" att kunna köra t.ex. Xoa7 (eller en Sa ![]()
![]() |
![]() |
#128 |
Medlem
|
![]()
Vad tror ni om att byta den "moderna" makadammen mot hederligt svenskt grus?
![]()
![]() |
#129 |
Medlem
|
![]()
Under midsommar arrangerar järnvägsmuseet en resa Kiruna - Abisko Östra - Kiruna, med Midsommarfirande i Abisko. Samtidigt kör motorvagnsklubben en resa mellan Riksgränsen och Abisko för de som inte vill äta sill och beundra det mäktiga stationshuset i Abisko.
Nedan följer några bilder med kommentarer tagna i Abisko. ![]() ![]() B 1144 ankommer med järnvägsmuseets tåg till spår 3 i Abisko Östra. ![]() Motorvagnsklubben står vid spår 1 med en Y7. ![]() Då tåget behöver förses med elektricitet så har man med ett "brunlok", det är även reservlok ifall "ångstånken" skulle haverera. ![]() Tåget framme vid spår 3 och resenärerna stiger av för att fira midsommar i Abisko. ![]() Då järnvägsmuseet och motorvagnsklubben ska ha ett långt uppehåll i Abisko körs tågen åt sidan. Eftersom järnvägsmuseets tåg är ganska långt, så delas det för att inte blockera ett "BA-spår" där det ska växlas in en spärrfärd lite senare under dagen. ![]() När man väl parkerat passar personalen på att göra tillsyn av lager och samtidigt ta lite rast. ![]() En klassisk "nytt möter gammalt" ![]() ![]() I restaurangvagnen dukas det inför middagsservering på resan tillbaka till Kiruna senare under kvällen.
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]()
Ja, grusballasten blev mycket bättre! Är det nån repaint, eller finns den att ladda ner?
![]() |
#131 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Spåret och ballasten finns på DLS. Ballasten: <kuid2:293946:1000802:1> Spåret: <kuid:354694:874601> _________________ Idag har rundstallet i Abisko kommit på plats.
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Nu har även Kaisepakte kommit på plats och jag jobbar på att binda samman allt jag byggt hittills. Det återstår "bara" ett par kilometer mellan Stordalen och Kaisepakte, sedan fortsätter jag söderut.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Som en liten "bonus" har jag gjort ännu en kludd på Oskar. Jag var inte nöjd med den förra jag gjorde så jag "målade om" loket igen. ![]() ![]()
![]() Senast redigerad av rely den 2021-07-08 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
|
![]()
Jäklar vad snyggt det blir! Och vad långt du byggt. Jag kan nog lyckas bygga 2-3 baseboards om året...
![]()
![]() |
#134 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ________________ Har börjat lite smått med Narvik, är dock osäker på hur jag ska göra hamnen.. Funderar på att replikera uppställningsspåren men skippa malmlossningen, så kan man i alla fall göra något scenario med lite växling av malmvagnar. ![]() Men jag mottager gärna tips på lämpliga assets för hamnen i Narvik! Sedan så gör jag några avsteg från verkligheten när det kommer till bangården och signalering. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
Narvik fortsätter att ta form..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()