Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-01, 21:02   #1351
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Nja, projektet är ju inte helt nedlagt, det tar en kortare eller längre paus.

Så fortsätt rapportera in problem ni upptäcker! Så småningom kommer det säkert en v1.5!

Under tiden dyker det kanske upp en Cx-modell - en del material finns redan.....

Big thanks to David - it has certainly been a pleasure working with you!!

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 21:42   #1352
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Standard

HEJ! Jag installerade C20 v1.4, därefter laddade jag ner och installerade keyboardfixet och sedan lade jag detta keyboardfix i Auran/settings och då ersattes keyboardfilen som låg där och sen kunde jag inte ens starta tågdatorn, det kommer upp ett kryss på C20:s dataskärm bara, sen händer inget mer, vad är det för fel? Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 22:16   #1353
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Frågan har kanske varit uppe förut, men: Jag laddade ner v.1.4 men den skrev ju inte över den äldre versionen så nu är frågan hur går jag tillväga för att avinstallera den äldre versionen av modellen?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 22:49   #1354
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Tack Lars, detsamma!! Defenatly hoping that we will continue this cooperation!

Ja det är inte en full stopp, bara en lång paus för jag behöver göra nånting annat (1.5 år på samma projekt kan vara lite lång, så det är viktigt att göra nånting nytt eller man kan vara trött). Om det finns buggar, problem eller nånting som är inte som det riktiga c20, ska jag fixa omedelbart. Bara nya features, graphic upgrades etc ska pausa så om ni hittar nånting, fortsätt att skriva här, jag ska fortsätta att kolla forumet!

Jag ville skriva om 1.4 igår men ebuzz svarade inte för nåt. Men iallafall, 1.4 är gjort nu, många bug fixar och man kan nu använda IDU:n på tåget.

För att kunna använda IDU, man kan trycka på knappar via musen eller nedladda det keyboard.txt fil som finns på min websidan. F1 till F6 knappar på tåget används via CTRL-F1 till CTRL-F6 på tangentbordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ! Jag installerade C20 v1.4, därefter laddade jag ner och installerade keyboardfixet och sedan lade jag detta keyboardfix i Auran/settings och då ersattes keyboardfilen som låg där och sen kunde jag inte ens starta tågdatorn, det kommer upp ett kryss på C20:s dataskärm bara, sen händer inget mer, vad är det för fel? Mvh Johnny Nilsson
Hmm, kan du skicka en screenshot av denna kryss på dataskärmen? För att kunna visa skärm som fanns förut behöver du att trycka på F1 (CTRL-F1) några gånger, 2gånger om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Frågan har kanske varit uppe förut, men: Jag laddade ner v.1.4 men den skrev ju inte över den äldre versionen så nu är frågan hur går jag tillväga för att avinstallera den äldre versionen av modellen?
Det skulle vara samma som alla versioner som finns. TRS 2004 = Ta bort filar som finns i din /world/dispatcher/downloads med kuid2:171003:1:xx till kuid2:171003:16:xx (1 till 16) och sen installera v1.4 . TRS 2006 och TC = Ta bort alla C20 filar från listan. Namnen finns så det är lätt att hitta, sen installera 1.4 .

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 23:11   #1355
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager

Ja det är inte en full stopp, bara en lång paus för jag behöver göra nånting annat (1.5 år på samma projekt kan vara lite lång, så det är viktigt att göra nånting nytt eller man kan vara trött). Om det finns buggar, problem eller nånting som är inte som det riktiga c20, ska jag fixa omedelbart. Bara nya features, graphic upgrades etc ska pausa så om ni hittar nånting, fortsätt att skriva här, jag ska fortsätta att kolla forumet!

Jag ville skriva om 1.4 igår men ebuzz svarade inte för nåt. Men iallafall, 1.4 är gjort nu, många bug fixar och man kan nu använda IDU:n på tåget.

För att kunna använda IDU, man kan trycka på knappar via musen eller nedladda det keyboard.txt fil som finns på min websidan. F1 till F6 knappar på tåget används via CTRL-F1 till CTRL-F6 på tangentbordet.

Hmm, kan du skicka en screenshot av denna kryss på dataskärmen? För att kunna visa skärm som fanns förut behöver du att trycka på F1 (CTRL-F1) några gånger, 2gånger om jag minns rätt.

Det skulle vara samma som alla versioner som finns. TRS 2004 = Ta bort filar som finns i din /world/dispatcher/downloads med kuid2:171003:1:xx till kuid2:171003:16:xx (1 till 16) och sen installera v1.4 . TRS 2006 och TC = Ta bort alla C20 filar från listan. Namnen finns så det är lätt att hitta, sen installera 1.4 .

SV
Nu har jag ett nytt krux, alla ljud: Stationsutrop,signalhorn,motorljud m.m hörs bara när jag är utanför hytten. Ska det vara så eller har jag gjort nåt galet?
Det kan även tilläggas att om man vrider sig åt höger eller vänster med piltangenterna så hörs motorljudet men om man sitter i en 90 graders vinkel så är det knäpptyst.

Senast redigerad av Sparkfot den 2008-04-02 klockan 00:18.
Gammal 2008-04-01, 23:55   #1356
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja så här ser krysset i dataskärmen i tåget ut, jag provade att trycka Ctrl och f1, men det kommer upp en ruta där det står att det inte fungerar eller nåt sånt.
mvh Johnny Nilsson
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Krysset.jpg (71.3 KB, 117 visningar)
Gammal 2008-04-02, 01:46   #1357
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

kan ni båda kolla om alla filer finns och är på rätt version

kuid2:171009:1:14 till :16:14

det måste finnas nummer 1 till 16 och att alla är på version 14
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-02, 02:02   #1358
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
kan ni båda kolla om alla filer finns och är på rätt version

kuid2:171009:1:14 till :16:14

det måste finnas nummer 1 till 16 och att alla är på version 14
Jag har löst mitt problem! Jag kom på att jag ändrat om högtalar inställningarna därav att ljudet kom från sidorna istället så det var ett självvållat problem, ber om ursäkt för besväret Svoyager.

Senast redigerad av Sparkfot den 2008-04-02 klockan 02:26.
Gammal 2008-04-02, 15:09   #1359
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ja så här ser krysset i dataskärmen i tåget ut, jag provade att trycka Ctrl och f1, men det kommer upp en ruta där det står att det inte fungerar eller nåt sånt.
mvh Johnny Nilsson
Pröva starta om tåget, dvs läge kör nyckel i "från läge" och även brytaren ovanför nyckeln i "från läge" och sen lägger du nyckel i "TILL läge" och gör även det med brytaren ovanför nyckeln så borde det funka sen.
Gammal 2008-04-02, 16:40   #1360
Jonmpa
Medlem

Smile

Det funkar nu. Jag hade missat en fil som hette CX nånting, så nu fungerar det perfekt. mvh Johnny Nilsson
Gammal 2008-04-02, 16:51   #1361
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:

SV
Don't worry, we will!!!

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-02, 17:23   #1362
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Jag har hittat ett fel, när man ser tåget utifrån, då ser man fortvarande att dörrpanelen på höger sidan är fel.

Men inuti ser detta ok ut, som det ska....

Tack!
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-02, 17:47   #1363
Romet12
Medlem

Standard

Citat:
mvh Johnny Nilsson
Vad har du för slags Tåg spel? TRS2006?, TRS2004?
Jag ser att du har fett nice skin på panelen...
Gammal 2008-04-02, 17:54   #1364
Jonmpa
Medlem

Smile

HEJ! Jag kör Trainz Classics nu. mvh Johnny Nilsson
Gammal 2008-04-02, 18:02   #1365
Romet12
Medlem

Standard

Citat:
HEJ! Jag kör Trainz Classics nu. mvh Johnny Nilsson
Är den bätre än TRS2006?
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:02.