![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1411 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
det ser ut som du har inte nedladdat den bra eller inte har alla delar.
Använd filen som finns på min websidan. (glömmer inte at ta bort denna version du har först!). www.svoyager.com SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Det var som någon sade, Det fungerade inte i 2004... Funkar fint i 2006! Tack!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 |
Medlem
|
![]()
Var ändrar man de skyltar som visar vart tåget skall gå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 |
Medlem
|
![]()
Jo det vet jag..
Men jag menar tex T-Centralen ersätts med Malmö Central osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
![]() Om du har det... Har du köpt en ny datorn eller är det windows 7 Beta som du laddat ner från microsofts hemsidan? Funkar det bra? Skulle du rekommendera det för mig? Senast redigerad av Romet12 den 2009-01-26 klockan 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 |
STW-member
|
![]()
Många betatestare av Win7 är besvikna över att den ursprungliga ambitionen att ta bort onödigt lull-lull från Vista har ersatts av ambitionen att ersätta gammalt lull-lull med nytt. Eller som en testperson uttryckte det; "Som att sätta läppstift på en gris".
Ps. Jag gissar att SVoyager kör Vista med något extra lull-lull. Men det är bara en gissning.
![]() |
#1420 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tex. Malmö Central, Ystad, Göteborg, inte bara namn inom Stockholm. Förstår du hur jag menar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1421 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Hallå! Jag ser att du fått in din C20 i TS2009 utan problem. Vad trevligt. ![]() En utmärkt anledning för mig att beställa TS2009. ![]() Lycka till med fortsättningen. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#1422 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#1423 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() (Kul oxå att se att bygget fortfarande lever lite smått) Senast redigerad av Sparkfot den 2009-01-27 klockan 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Medlem
|
![]() Citat:
"Q: Jag vill använda min egen destinationskoder, kan jag göra det? A: Visst, du kan manuella ändra dem i config.txt filen av det AB delen. Där redan finns det riktig listan med båda namn och kod. Titta på hur jag har gjort det och det är klart att du ska kunna ändra dem som du vill. " Och då vill man självklart veta hur man lägger in egna koder! Och kollar man i config.txt så hittar jag inga koder där som gör att den genererar vart tåget ska gå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
FAQ är mycket gammalt, förlåt. Dem inte finns inte längre i ab delen.
I stället finns dem på "Cxx SoundPack/Destination codes" (171003:10:14). Där i config.txt fil ska finnas destination kod listan. Första delen är till kod. Andra delen är till ljud fil som ska spelas när tåget kommer till stationen. På destination kod får du använda vilket namn som du vill men på station utrop får du inte använda "åäö" i båda ljud fil namn och station namn. t.ex: kod = 341 "Rådhuset" = OK t.ex: utrop fil = rdhuset "radhuset.wav" = OK t.ex: utrop fil = rådhuset "rådhuset.wav" = FEL --------- Ahh, äntligen någon förståd första "post". Det var att visa att C20 var nu utan fel i TS2009 (då kan den fungera utan att vara i kompatibel mode). Tack mats ;-). Cheers SV |
![]() |
![]() |