![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1426 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hur funkar det när man skall ändra på skärmarna så passagerarna ser att tåget ska till Malmö tex? Görs det automatiskt när man ändrar på kod=341 "Rådhuset" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#1429 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag har installerat in C20:n till TRS 06 men jag kan bara placera ut "mitten" av C20:n. (Dragspelsvagnen i mitten.) Alltså inte förarhyttsdelarna av tåget. Varför?
![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-31 klockan 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Antagligen har du gjort något fel. Har du laddat ner de olika vagnarna? Är ändvagnarna med i railyard?
Du är nog den första som lyckats med att bara få med mittvagnen ![]()
![]() |
#1431 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
lol!
--- Jag har några stora problem med ts2009 nu. Jag vet inte om det är nån bugg eller om jag gör nånting fel men tåget ser mycket konstigt ut. Jag väntar efter ett svar från trs om problemet. Ska skriva här när jag får nånting nytt men jag fortsätter att uppdatera även om buggen finns. More on that as i get more info. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Medlem
|
![]()
vilket version av trs använder du???
kan du lista alla delar du har (lista alla kuid som börjar med 171003) t.ex: kuid2:171003:1:14 kuid2:171003:2:14 osv SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() Jag använder TRS 06. Version 1.0 tror jag att det var. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
STW-member
|
![]()
Men snälla rara söta. I CMP ser du vilka kuid olika objekt har. Det är inte speciellt svårt att hitta C20. Har du committat alla kuid? Har du bara comittat mittdelen är det förstås den enda del du ser i spelet.
Jag installerade just C20 i mitt TRS2006. Comittade alla objekten och AB-ändar och mittdel dök upp i Railyard. Precis som förväntat.
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Senast redigerad av Janne den 2009-02-07 klockan 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort en egen bana med stationer och så.
Jag har ändrat alla hållplatser till mina egna. Hur gör man för att ställa in så man ser på skärmen vilken station som är nästa? För i nuläge så ändras den 5 meter innan jag kör in på kommande station, och det är inte så jag vill ha det. Är det någon som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Vill bara meddela att C20 inte ser speciellt konstig ut för mig i TS2009. Har inte provkört henne i TS2009, bara satt ut henne på spåret. Så om det skulle vara något annat fel med henne i TS2009, vet jag inte. Det enda som såg konstigt ut, var vid utsättandet av vagnen i listan. 512x512 bilden som snurrar runt med henne. Så här, ser hon ut för mig.
![]() |
![]() |
#1438 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Så ser det ut hos mig med fast i TRS2006. Man ser inte hela tåget i "Tågmenyn" men på spåret funkar det som de ska ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Samma sak för mig!
![]()
![]() |
#1440 |
Medlem
|
![]()
Ja, det är normalt. Det är samma för mig men när jag uppdaterar tåget med det senaste exporter för max2009 blir det mycket konstigt. (före måste jag export från max till gmax och export igen till trainz men nu, med det senaster exporter från auran kan jag export direct från max)
Så det finns nån problem med exporter eller nånting med 2009 eller jag gör nånting fel. Det senaste versionen som är inte beta (build 38285) är värre. Före var det bara dörren's fönster som hade problem men nu med 38285 har alla fönster som har problem. Konstigt |
![]() |
![]() |