|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-12-01, 21:01 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
Slut på signalsträcka
Håller på att bygga en spårväg där jag vill att vissa delar ska vara signalreglerade och vissa inte.
Vanligtvis så avslutas ju en signalsträcka med en annan signal, funderar på om det finns någon "slut-på-signalsträckan-funktion" utan att behöva sätta ut en ny signal som i sig skapar en ny sträcka? Nån som har nåt bra tips? |
|
2010-12-01, 21:40 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Tror inte att det går. När jag bygger spårvägar och inte vill ha signaler använder jag osynliga signaler istället. Dessa syns i byggläget men inte i körläget. Signalen heter invisible signal.
/H |
2013-03-05, 21:39 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
Ursäkta för sent svar, jag surfade på forumet och såg denna tråd först nu, men det går faktiskt att del-signalera sträckor.
Jag har kommit på en lösning, genom att ladda ned "Set Signal Extended Rule", den använder du på en osynlig signal som du placerar ut som "sista" signal. Ge signalen ett namn och med "Rule":n ställer du in signalen så att den bara visar grönt. Observera att efter denna signal är det att köra på sikt som gäller. Hjälpte det?