![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ja, nu har jag bestämt mig att jag slutar med MSTS-bygge och jag har påbörjat bygga Bergensbanen. Startar bygget i Bergen och kanske ansluta Roa-Hønefosslinja, jag får för ocvn. Så nu har jag två ruttbyggen att syssla med. Visar nu ett par bilder om Bergensbanen. Inga växtlighet och hus ännu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Ser ut som en bra början.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
nice!
Använder du 10m DEM-Data? Jag får inte tag på dem från den norska siten. Jag har beställt å beställt men inte fått någon nedladdningslänk.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Hur menar du att du ska ansluta banan? Bygger du helt enkelt vidare på ocvn:s bana? Finns det något sätt annars att koppla ihop olika banor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ska undersöka positioner i Hønefoss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg kjenner igjen sørfjorden allrede
![]() Jeg blir nok nok nødt til å begynne å kjøre rw når den tid kommer ![]() Lykke til med byggingen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Lite lurigt var att när man har kartbilden med rutnätet ska man markera de rutor man vill ha genom att klicka på dem så de blir blåa och sedan lägga i kundkorgen. Sedan gick det bra att beställa och ladda hem. Därefter kommer nästa fråga hur man får in datat i Train Simulator? Vi fick ju se ett mycket vackert provskott på Flåmsbana: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ghlight=fl%E5m Fast inget svar på hur han fick in filerna? /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag kör med SRTM3, för jag har byggt mycket redan. ![]() Några bilder är under process, Bergens station, Arna station och tunneln jag valde. ![]() Hoppas newS kollar här. Det saknas mer dvärgar, vägskydd med signaler och snöskydd vid tunnelmynningar.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-08-19 klockan 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det är fina bilder på en bra början iaf.
![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Verkar mycket lovande, Totte!
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Tackar för komentarer! Här kommer spår-status! Det tar halvtimme att köra hela rutten. Jag söker norskt linjebok för att fastställa hastighetsbegränsningar. Tacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
For min del kan du bare fortsette på min bane, jeg kommer ikke til å gjøre noe mer med den. Du får ikke koblet sammen rutene i ettertid, det lar seg ikke gjøre selv om det finnes program som #skal# gjøre det.
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
|
![]()
Oi.. dette ser episk ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |