Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-09, 20:17   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Lurendrejeri, N3v!

Att lura äldre tycker jag är för djävligt (svenskt ord, används av radio och TV) - och speciellt när det drabbar mig.

I ett försök att modernisera mig (haa!) inhandlade jag för några dagar sedan Trainz Simulator 2012. Det blev en märklig upplevelse - jag begrep inte ett dugg (inte ovanligt f ö). Jag hittade inget Content, ingen manual. Slutligen lyckades jag hitta manualen, vilket inte supporten klarade av (bevis finns). I manualen beskrivs hur man hittar Content. Det fanns inte.

I min nöd vände jag mig till Benkegbg som bara konstaterade att jag hade fel program.

Nu gjorde jag något, som jag borde ha gjort tidigare, kollade boxens omslag (Trainz) och vad som fanns inuti. Där låg manual och skiva för Train Simulator 2012!

Jag uppmanar alla som köper Trainz eller Train på skiva. att kontrollera direkt i affären eller omedelbar när boxen kommer, att innehållet är rätt.

Lita inte på N3v.

Nisse, 78
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ny Trainz-bild.jpg (279.7 KB, 138 visningar)
Filtyp: jpg TraiN.jpg (283.4 KB, 138 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 20:42   #2
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jag tror inte att det är N3V som har lurat dig, snarare att personen som sålde spelet till dig la i fel spel i fodralet. Det händer ibland, jag har själv vart med om detta. Då gick jag tillbaka till affären och löste problemet med säljaren.
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 20:55   #3
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Ja, detta beror nog på affären snarare. Jag tycker det är lite lustigt att man har två tågsimulatorer som heter nästan exakt samma sak, fast det ena slutar på ett z... Blir nog fel lätt då!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 21:18   #4
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Trist

att du råkat ut för sådant.

Därför jag alltid köper mina trainz direkt från australien
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 23:57   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ja, detta beror nog på affären snarare. Jag tycker det är lite lustigt att man har två tågsimulatorer som heter nästan exakt samma sak, fast det ena slutar på ett z... Blir nog fel lätt då!
Fast där är det ju faktiskt Railsimulator som är "bovarna".
Deras simulator hette ju först Railsimulator, blev sen Railworks och bytte sen av någon okänd anledning namn till Train Simulator nyligen.
Trainz har å sin sida hetat Trainz i evigheter så där kan vi faktiskt inte skylla på N3V.

Nils, du har nog råkat ut för en förväxlad "identitet" i butiken.... eftersom spelen heter nästan samma så har nog säljaren helt enkelt tagit fel.
Själv har jag faktiskt undvikit den risken genom att köpa Trainz som download från N3V direkt de senaste gångerna. I ditt fall skulle jag dock ta kontakt med butiken och begära att de gör om och gör rätt....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 09:04   #6
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Nisse..
Gör som spyfrog föreslog. Ta allt med dig tillbaka till affären. Dom har ju uppenbarligen gjort en rejäl blunder. Själv har jag också köpt mina versioner via N3V direkt. Men jag beställer alltid skivan.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2012-11-10 klockan 09:05.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 13:23   #7
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Fixat rakt av, ser ljuset nu igen.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 14:14   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Som en liten bonus: Hoppas att du inte raderat spelet på datorn, då har du ju faktiskt båda spelen nu. Jag har både vanliga TrainZ men också Railworks Train Simulator 2012 (den du fick felaktigt) och man behöver inte skivan när man kör med Trains Simulator 2012. Så på så sätt har du fått spelet gratis på köpet.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 17:35   #9
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Håller mig till Trainz (obs Z) i fortsättning. Jag gillar att bygga.

Tack alla för hjälpen. Jag fick in min gamla cabbana med anor från 2006 redan i första försöket - men herrejisses så den ser ut.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009