|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-01-08, 20:29 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
Fototexturer/Importering
1.Jag undrar bara hur man gör fototexturer som man sedan kan lägga in till sina 3d-modeller.
2.Hur importerar man något från T.ex Sketchup till Gmax/Blender/3dcanvas? Det var allt.
2011-01-09, 21:53 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
2011-01-09, 22:00 | #3 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
2011-01-09, 22:15 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
Om man kör Blender så finns det numera en enklare väg. Sketchup exporterar COLADA och Blender kan importera COLADA. Så det är i prinicp bara att spara i det ena programmet och öppna i det andra, den vägen har jag för mig att man kan få med texturerna också.
Vad gäller fototexturer så är det lättare att göra dem direkt i Blender http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25361 sedan fixar man till det sista i sitt bildbehandlingsprogram. De som är mera tvådimentionellt lagda fixar fototexturerna direkt i bildbehandlingsprogrammet verkar det som genom att dra och sträcka i utklippta bitar av bilderna eller något, men här kan de säkert själva förklara bättre.