Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-02, 23:23   #1
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard Prestanda för TS12 med GTX670

Hej!

Har nyligen uppgraderat till ny gaming-laptop för att köra TS12 på och det kan kanske vara intressant att få veta lite om utfallet för er som funderar på vilken dator och grafikkort som behövs för detta inte helt resurssnåla spel.

Så, jag har nu en Asus G75VW-T1028V. CPU i7-3610QM 2,3 GHz, 8 GB 1600 MHz RAM, grafik GTX 670M med 3 GB DDR5 minne, 750 GB HDD, 17,3" skärm.

Jag kör med upplösning 1920x1080. Övriga inställningar ses på bilden. (Mer än 3000 m distans ger inte särskilt mycket tycker jag och för anisotropin kan jag knappt notera någon skillnad på utseende för olika värden. Att vrida upp anisotropin påverkar i och för sig inte frame rate särskilt mycket - för er som har bättre ögon än jag .)

Vad ger det då? Ja, för de inbyggda rutterna ligger frame rate typiskt på 15 till 30 eller mer, beroende på hur många objekt som finns i bild. Speedtrees drar ner FPS betydligt, som känt är.

Så det flyter på ganska bra för det mesta, är nöjd med inköpet som är ett lyft jämfört med min 2 år gamla laptop!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Trainz settings.JPG (125.6 KB, 50 visningar)
Erafjel besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 13:52   #2
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Hej igen!

Provade att slå över till DirectX i stället för OpenGL. Frame rate hoppade upp till mellan 25 och 50 (eller mer...)!

Väntade mig inte detta, då min förra laptop inte visade någon sådan skillnad. Den hade i stället problem att överhuvudtaget visa grafiken korrekt med DirectX, så vad dom funkar bäst verkar ha med datorn att göra, inte TS12.
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 14:45   #3
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Ja det verkar vara ett lotteri vad man skall välja
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009