|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-08-05, 14:47 | #1 |
Medlem
|
BVE SL X10 Nerladdning
Skriv inga kommentarer om tåget i denna tråd. Skriv det i denna tråd istället; http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...d=1#post242717
INFO; Här kommer min X10:a för nerladdning. Vill även passa på att tacka Daniel Slätt för sina ljud! X10 är andra generationens pendeltåg i Stockholmsområdet. De är byggda i början av 80-talet. Cred; Byggt tåget; Roumi Pettersson Ljud; Daniel Slätt FEATURES OCH PRESTANDA; FEATURES; # Realistiskt ljud. # Försiktigt framarbetat engine spec för största körglädje! # Digital hastighetsmätare som sitter där den borde! # Foto-realistiskt hytt. # Öppna och stänga dörrarna? Nej, det sköter tågvärden! Och stanna tåget rätt, annars får du ett ilsket pip som säger till dig att rätta till din position! # Ny Night-cab! # ATC funkar på rutter med ATC. PRESTANDA; Gas-spaken är uppdelad i fyra steg. 25, 50, 75 och 100% pådrag. Bromsspaken är uppdelad i 8 steg för mjuka inbromsningar. Hastighet; 1 = 49 km/h 2 = 72 km/h 3 = 102 km/h 4 = 147 km/h STH = 140 // Dessa hastigheter är tagna från en raksträcka med bra räls. Altså kan toppfarten för de olika gasstegen variera beroende på vilket skick rälsen är i osv. Tåget består av 4 dubbelenheter. Om intresse finns så kommer jag göra fler versioner. Tyfon; Kort Signal = ENTER Lång Signal = + Tåget har ganska kraftiga bromsar, så för att inte slänga runt passagerarna bak i vagnen, dra nytta av alla 8 bromssteg! NERLADDNING http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...633_SL X10.rar |
|
2011-08-08, 18:27 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
Där är inget motorljud
|
2011-08-08, 18:48 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Inget ljud här heller.
2011-08-09, 00:26 | #4 |
Medlem
|
Hm? Konstigt. Jag tror jag har blandat ihop den helt klara versionen med testversionen. Jag ber om ursäkt för detta, kommer uppdatera detta snarast.
|
2011-08-09, 13:41 | #5 |
Medlem
|
Jag fick in nåt motorljud på betan. Men ja undrar: Hur gör du dem? I train.dat?
För jag lyckas inte där, och jag vet inte vart filerna skall läggas/vad de ska heta... Hade vatt jättebussigt om du kunde förklara |
2011-08-09, 14:11 | #6 |
Medlem
|
Det kan jag göra någon gång. Det är en blandning av Train.dat (funkar oftast utan), sound.cfg och så själva ljudgfilerna.
|
2011-08-09, 14:50 | #7 |
Medlem
|
Jo, sound.cfg är inte så svår att förstå sig på, men vad ska ljudfilerna heta?
Med train.dat går man ju in på motor sound fliken på train editor... |