Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-07-01, 21:35   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Massor med gräs å grönt är ju något som jag diggar i alla fall .
Måste erkänna att det var ett tag sedan jag körde Trainz, men man blir ju lite inspirerad att sparka igång igen, när man ser dina bilder .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2023-07-02, 15:41   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Tack för input hörni! Kul att man kan locka in er i träsket igen, har varit lite stiltje i svenska Trainz-världen på sistone

Gjorde om ena sidan med gräs+enstaka buskar, tror jag gillar det bättre personligen. Buskarna ser lite för.. upprepande ut, tycker jag.


Lokaltåget från Åkers Styckebruk rullar strax in till station i Läggesta.


En stund senare kommer ett godståg. Semaforfix pågår.


Drog gjorde denna snygging!

Förresten, gick igenom mitt bild-arkiv på nätet, och hittade denna snart 9 år gamla bild (herregud, har man hållt på så länge..? ) från ett tidigare bygge av banan Åkers Syckebruk-Strängnäs. Den banan försvann dock i en hårddiskkrasch tyvärr. Det har hänt en hel del sedan dess i Trainz-världen!



__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 00:20   #3
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Det där var längre än jag trodde..


Eftersom miljön i stort sett är färdig mellan Mariefred och Åkers Styckebruk passade jag på att dra spåren ner till Strängnäs. Tog några timmar, men nu ligger de där de ska, nästa steg blir att justera höjden, men det tar vi nån annan gång! Man hinner ju med en den när man sitter hemma med förkylning, den saken är säker!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 08:24   #4
Nils-Erik_Barklund
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 9
Standard

Jag gillar det du gör. Imponerande.
Nils-Erik_Barklund besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 10:56   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Snyggt! Kul med den gamla bilden du hittade! Nog har det hänt grejer, både bättre spel och ännu skickligare banbyggare!

Bra att du håller igång och inspirerar oss andra! Jag hoppas att jag själv snart ska få lite mer tid för Trainz igen, det var alldeles för länge sedan jag pysslade med mina godsvagnar.

Hoppas förkylningen håller i sig!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 17:27   #6
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 825
Standard

Tack hörni, och Trainz är ju en såndär våg-grej, upp och ner, och har så gjort sedan jag började 2009. Men en sak är så himla kul, även om man inte pillar på Trainz så ofta, så verkar ju folk fortsätta kolla till forumet

Idag har det gått som en vals, allt spår är nu höjdanpassat hela vägen till Strängnäs, och jag började bygga på första stationen efter Åkers Styckebruk, Valsberga. På de flesta bilderna som finns så är mötesspåret borta, men kontaktledningen kvar. Men på 60-talet låg fortfarande spåret där verkar det som. Så här kommer en snygg T-semafor pryda stationen när jag kommit lite längre!





Tyvärr är förkylningen borta nu, så imorgon börjar verkligheten igen, men hoppas hitta lite tid åt Trainz ändå
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-07-04, 07:50   #7
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 298
Standard

Lycka till med ditt finfina bygge.
Följer med spänning fortsättningen!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009