Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-15, 18:19   #1
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard Fel på x2000

När jag är inne i x2000 hytten så saknar de tåget broms/kör spak. Varför? och dörrarna öppnas bara i vagn två. De ska väl öppnas i hela tåget?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-12-16, 02:16   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Först så skriver man helst vilken modell det handlar om (lättare att hjälpa då!). X2000 har gjorts två modeller av. Men då den första inte hade öppningsbara dörrar, så måste detta handla om den andra gjord av Jijun Tang.

Hytten är gjord av tre bilder från ett riktigt X2000 och varför den inte har spakar beror antagligen på att han som gjorde hytten inte kunde göra spakarna!? Kan dock bara gissa det. Vill du veta säkert, får du maila han som gjorde hytten (läs readme i cabview mappen!).

Varannan dörr (på båda sidor) ska öppnas/stängas när man trycker på P-tangenten. Varför inte alla öppnas, vet nog bara byggaren...

Tänk på att denna modell funnits ett antal år och t.ex. MSTS bin fanns inte då. Man fick då använda P-tangenten om man ville ha öppningsbara dörrar, sen om modellen fick öppningsbara dörrar eller inte, beror också såklart på om byggaren kunde göra sånna!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-16, 15:02   #3
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Håller med lite där, Pierre.
Vitsen med MSTS var väl från början att simulera tågkörningen, och inte så mycket fokus på huruvida dörrar kan öppnas och stängas, eller om spakarna i hytten finns eller ej.

Kan väl sammanfatta det så här, Ruben:

Du kan få öppningsbara dörrar och alla reglage till ett tågsätt, men inte gratis.
Allt gratismaterial till MSTS (och även Trainz med för den delen) görs på ledig tid från familj, jobb och skola.

Vill du ha mera detaljer och funktioner så får du tyvärr vara beredd att betala för det...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-12-16 klockan 15:03.
  Svara med citat
Gammal 2008-12-16, 15:47   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

OK. Då vet jag. Jag kanske mailar den som gjort tåget. Tack för svar!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-16, 16:23   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
OK. Då vet jag. Jag kanske mailar den som gjort tåget. Tack för svar!
Ja, att maila den som gjort modellen är det bästa. Det är ju bara han som vet varför den är byggd som den är! Vi andra kan ju bara gissa...

Som Byggare Bob säger så är allt gratismatrial byggt på fritid och av människor med olika erfarennnhet. En del kan bygga riktiga/fungerande hytter, en del kan det inte. En del kan bygga med öppningsbara dörrar, en del kan det inte o.s.v.

Man kan inte ställa krav (tycker jag) på det man får gratis, utan bara vara glad att det finns. Jag tycker dock att det mesta av gratismatrialet håller hög klass!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009