Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-20, 20:45   #1
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Desperat rop på hjälp

Bästa Trainz-vänner,
Har drabbats av ett stort bekymmer. Min dator havererade nyligen och jag har efter det låtit installera bl.a. nytt grafikkort - bättre än det gamla och förbättrat RAM-minne. (Jag är nästan novis på allt sådant så jag får lita på andra). Har hittills kört med Trainz 2009. När jag nu installerat om det och försöker föra över mina gamla saker - objekt och rutter - så fungerar det inte. Grejorna finns med, men fullkomligt oandvändbara. Alla objekt - såväl rullande som fasta - ser ut som om de klätts med tusentals små mosaiker i alla himlens färger. Försökte med att avinstallera allt och pröva med 2010 som jag haft liggande, men med samma hemska resultat. Känner mig helt desperat! Ett mångårigt knopande med Trainz skulle nuu vara tillspillogivet. Denna hobby har för mig varit en viktig del av tillvaron. Periodvis har jag nästan levt för detta på min fritid. Detta bara som en förklaring till min nu upplevda eländiga situation.
Finns här någon i Trainzvärlden som kan ge mig något råd? Har jag fel grafikkort, men det andra funkar ju som det ska, dvs det som finns på skivorna?
Vore mycket tacksam för hjälp, även om jag under alla år inte bidragit med något konkret, mer än att uttrycka tacksamhet mot alla som producerat allt fint. (men för sällan).
Torpet
torpet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-04-20, 20:57   #2
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Låter som om att du har drabbats av samma problem som jag hade för något år sedan.
Pröva att läsa igenom denna tråd och gör som det står så borde det lösa sig. Det gjorde det iallafall för mig!

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31637
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-20, 20:58   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Kanske den här tråden hjälper dig en bit på väg.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-20, 22:05   #4
torpet
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
Standard Tack!!

Bästa Trainz-vänner,
Varmt tack för utmärkta - och snabba! - råd. Tror att det var detta som var problemet. Det verkar nu fungera igen. Lättnaden blev stor och kan konstatera att that's what friends are for.
Tack!
Torpet
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009