Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-05, 21:00   #1
mr_magnell
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard Signal problem



Jag har ett litet signal problem när ett av mina tåg kör själv via tidtabell som jag har gjort.

Tåg 1 (datorn) skall köra från "station 1" - "station 2" och stanna vid "station 3".

Jag själv kör från "station 3" - "station 1" och meningen är att vi skall mötas på "station 2". Datorn skall köra in på spår 2 och jag på spår 1.

Mitt problem är att när jag kommer till signalen utanför "station 2" med tåg 2 (se bild), så står datorns tåg och väntar på grönt ljus vid spår 2, men jag själv kan inte köra in på spår 1 eftersom datorn inte tillåter mig att ändra växlen så jag kan köra in där. Det enda jag kan göra är att stoppa datorns tidtabell och sen köra in på spår ett och sen starta datorns tidtabell igen.

finns det inget sätt att göra så att datorn låter mig växla in på spår ett så datorns tåg sen kan fortsätta när jag har kört in där?
mr_magnell besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-05, 23:37   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej!
Jag provade just samma sak på min bana (dock utan tidtabell, tåg 1 hade flera trackmarks att köra efter istället, men det borde vara samma sak (?) ). Det fungerade utan problem för mig. Tåg 1 stod vid signalen och väntade på att få ge sig ut på banan när jag passerade. Enda skillnaden som jag kan se mellan din och min station är att jag tillsammans med infartssignalen har en blocksignal vänd åt andra hållet, alltså utifrån stationen (utanför bild). Vet inte om det gör någon skillnad i detta fall dock.

Kan det vara så att tåg 1 har högre prioritet än tåg 2? Jag hade prioritet 2 på båda mina tåg.

Ett problem som jag har haft är att signalen har stått för nära den trackmark som tåg 1 ska stanna på och ibland har loket rullat förbi signalen. Kan det vara något sådant?

Hoppas att du hittar en lösning på ditt problem. Det går i alla fall att få tågen att göra så som du vill.

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hur många av er får problem med er dator ibland? LokKalle Off-topic 2 2004-02-27 22:33
Mer problem med TSM Joel 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 3 2004-02-08 17:23
Problem med Picadilly line(london underground) gec44-9w MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-12-05 17:43
problem med att skapa aktiviter, får stopp signal? fregge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-04-29 00:21
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009